۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۱۱۹۰۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

نگاه خوش بینانه نسبت به آینده؛ روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب

نگاه خوش بینانه نسبت به آینده؛ روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب
مازندران - امام جمعه نوشهر به تبیین روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: این بیانیه باید در متن برنامه و سیاستگذاری های مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران و موسس مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر در دیدار جمعی از خواهران طلبه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: امروز وظیفه حوزه های علمیه و طلاب در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است.

وی افزود: به تعبیر آیت الله مصباح یزدی، وظیفه ما در چهل سال دوم سنگین تر شده، در چهل سال نخست مردم سختی های زیادی متحمل شده و زحمات زیادی کشیده اند که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که گام دوم انقلاب، عصاره سال ها تلاش علمی و مبارزاتی رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه تجربه ها و اندوخته های چند دهه ای ایشان در مسؤولیت های مختلف در این بیانیه مهم به رشته تحریر درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ صریح کرد: امروز نباید این بیانیه مهم مورد بی توجهی و یا کم توجهی قرار گیرد بلکه باید در متن برنامه و سیاستگذاری های مسئولان باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: روح حاکم بر این بیانیه، یک نگاه خوش بینانه نسبت به آینده انقلاب است تا با استمرار آن به دست صاحب اصلی اش یعنی امام زمان(عج) برسد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به طرح مسأله سبک زندگی در این بیانیه اشاره کرد و افزود: در این بخش مهم خانواده و مسأله جوان گرایی اهمیت ویژه ای دارد که به منزله رویکرد، توجه و اقبال به نسل جوان و ایجاد فرصت برای جوانان کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که جوان گرایی به معنای پیرزدایی نیست و افراد با تجربه به عنوان ذخایر یک جامعه هستند و جامعه باید از تجربیات و افکار آنها استفاده کند، ادامه داد: جوان گرایی به این معنا است که باید یک دولت جوان حزب اللهی داشته باشیم که در این دوره به فضل الهی این اتفاق افتاده است.

امام جمعه نوشهر در ادامه سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه فرمودند تا زمان تحقق حکومت جهانی مهدوی باید پنج گام برداشته شود که سه گام آن یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و کشور اسلامی محقق شده و دو گام دیگر یعنی دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی باقی مانده که به یاری خدا در تلاش برای تحقق این دو مهم هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باید جزء اولویت‌های نخست مسؤولان قرار گیرد، بیان داشت: نگاه جامع رهبری به موضوعات کلان کشور موجب ارائه بهترین راهکار و راهبرد برای برون رفت از مشکلات شده است.

وی با بیان این که انتظار از مسؤولان عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در همه بخش‌ها و حوزه‌ها است، تصریح کرد: امروز پیشرفت حاصل شده در بسیاری از بخش‌های مهم و استراتژیک کشور را مدیون و مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری هستیم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که با عمل به محور‌های مختلف بیانیه گام دوم می‌توان از بسیاری از مشکلات و بحران‌های احتمالی عبور کرد، افزود: باید در گام دوم انقلاب با شناخت بهتر ظرفیت‌های موجود در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حفظ انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌توان گام‌های استواری در دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام برداشت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات