۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۱۱۹۵۸
امام جمعه موقت کاشان:

تغافل از منکرات جایز نیست

تغافل از منکرات جایز نیست
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به تفاوت های چشم پوشی و گذشت، گفت: تغافل در امور شخصی خوب است، اما تغافل از منکرات جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در شصت و پنجمن جلسه رسمی شورای شهر کاشان، گفت: چشم پوشی از برخی موضوعات و داشتن تغافل یکی از ویژگی‌های انسان‌های کریم است.

وی به تفاوت بین چشم پوشی و گذشت اشاره کرد و افزود: مشاهده لغزش دیگران و گذشت از آن خوب است اما خوب‌تر از آن تغافل است و بدون اینکه دیگران متوجه شوند ما از لغزش آنها آگاه شدیم، از لغزش آن‌ها چشم پوشی کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد: تغافل در امور شخصی خوب است، اما تغافل از منکرات جایز نیست.

امام جمعه موقت کاشان تغافل را از بهترین و نیکوترین اعمال انسان‌های کریم دانست و اظهار داشت:  انسانی که در برابر لغزش دیگران خود را غفلت می‌زند تغافل کرده، اما باید مراقب باشد غفلت نکند چرا که بین غفلت کردن و خود را به غفلت زدن تغاوت است.

وی افزود: اگر خداوند رهبران ما و کتاب آسمانی خود را کریم قرار داده و خود نیز از همه کریم‌تر است برای این است که ما نیز از او تبعیت کرده و در زندگی اجتماعی خود با یکدیکر رفتار‌های کریمانه باشیم تا زندگی شیرین شود.

امام جمعه موقت کاشان در پایان به تبیین معنای اصلی کمک مؤمنانه پرداخت و ابراز کرد: کمک مؤمنانه به کمک‌هایی گفته می‌شود که بدون منت، خالصانه، مخفی، به موقع، گره گشا به همراه حفظ آبروی مؤمن و قبل از درخواست کمک باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات