۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۱۱۸۵۸
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

سیره اهل بیت؛ گنجینه سعادت و هدایت شیعیان

سیره اهل بیت؛ گنجینه سعادت و هدایت شیعیان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد که سیره اهل بیت(ع) یکی از گنجینه‌های سعادت و هدایت در اختیار شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت امام رضا(ع)، گفت: سیره اهل بیت(ع) یکی از گنجینه‌های سعادت و هدایت در اختیار شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه سیره اهل بیت(ع)، روش اخلاقی، زندگی، گنجینه‌ای زلال، شفاف، زیبا و جذابی است که در اختیار شیعیان است، افزود: آشنایی با سیره اهل بیت(ع) سبب جذب شدن به ایشان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در عرصه قرآن، افزود: اهل بیت(ع) هیچگاه از قرآن جدا نمی‌شدند و ارتباطشان با قرآن بسیار تنگاتنگ و رابطه قوی و مستحکم است.

وی ادامه داد: قرآن موید و پشتیبان اهل بیت(ع) است و اهل بیت(ع) نیز موید قرآن هستند، قرآن مردم را به سوی اهل بیت(ع) دعوت می‌کند و اهل بیت(ع) نیز مردم را به سوی قرآن دعوت می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از نمونه‌های سیره اهل بیت(ع) در رابطه با قرآن، جدیت ایشان در رابطه با تلاوت قرآن است و اهل بیت(ع) قرآن را بسیار تلاوت می‌کردند و امام رضا(ع) هر سه روز یک ختم قرآن داشتند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید، قرآن پیمان نامه بین خدا و خلق خدا است، افزود: براساس پیمان نامه بین خدا و انسان، سزاوار است انسان حداقل هر روز ۵۰ آیه از قرآن را تلاوت کند.

وی افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، خانه‌ای که پیوسته در آن قرآن تلاوت می‌شود و یاد خدا در آن است، برکت در آن خانه زیاد است.

به گفته وی اگر امروز برکت از خانه‌ها گرفته شده است برای این است که در آن خبری از خدا و معنویت و قرآن و اهل بیت(ع) نیست.

امام جمعه موقت کاشان یکی از راه‌های ارتباط با قرآن را تلاوت این کتاب شریف دانست و گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود هم برکت دارد و هم آرامش دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات