۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۱۱۳۳۰
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

امام خمینی؛ احیاگر دین

امام خمینی؛ احیاگر دین
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام خمینی (ره) عبد صالح خدا و وصل به خدا و قرآن بود و تمامی این ویژگی‌ها را از قرآن داشت که سبب چنین تحول بزرگی در دنیا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: برکت یکی از موضوعاتی که در قرآن مکرر به آن شده است و قرآن خود کتاب با برکت است و در شب با برکت نازل شد.

وی افزود: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود پیوسته برکت آن زیاد می‌شود و ارزش انسان به این است که زندگی و عمر او با برکت باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) را برکت دانست و اظهار داشت: عمر امام خمینی(ره) سراسر با برکت بود.

وی یکی دیگر از برکات امام خمینی را احیاء دین دانست و گفت: امام خمینی(ره) دین اسلام و شیعه را زنده کرد و برای اسلام و شیعه عزت آفرین شد و ملت ایران را از تحت سلطه استعمارخارجی و استبداد داخلی نجات داد.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا چون بزرگترین گنج خود را در خاورمیانه از دست داده بود برای بدست آوردن آن دست به هر توطئه زد تا انقلاب اسلامی را نابود کند اما موفق نشد و شکست خورد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی دیگر از ویژگی امام خمینی(ره) تأسیس نظام اسلامی با رای مردم و بر اساس فقه شیعه و قرآن و ولایت اهل بیت(ع) و توحید دانست و عنوان کرد: امام با پیروزی انقلابی اسلامی در ایران سبب بیداری جهانی و شجاعت مستضعفین جهان مقابل مستکبرین جهان شد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با هدف تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) قیام کرد، گفت: تشکیل امت اسلامی آرزوی پیامبران الهی است که با شکل گیری حکومت اسلامی، عدالت‌خواهان بیدار و جهان آماده ظهور حضرت مهدی موعود (عج) می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان، سلامت نفس، بصیرت، هدایت کننده، توحید قوی، و روشن بینی را از جمله ویژگی‌های امام برای تشکیل حکومت اسلامی در ایران دانست و یادآور شد: امام خمینی (ره) عبد صالح خدا و وصل به قرآن بود و تمامی این ویژگی‌ها را از قرآن داشت که سبب چنین تحول بزرگی در دنیا شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار قرآن را کتاب هدایت دانست و با بیان اینکه کسی که قرآن را تلاوت و به آن عمل کند هدایت می‌شود، اظهار داشت: هدف اصلی امام کمک به دین خدا بود و خدا نیز امام را کمک کرد.

وی با اشاره به علت محبوبیت امام خمینی (ره) در بین مردم، گفت: رهبران انقلابی در جهان ابتدا از سوی مردم حمایت می‌شوند، اما به مرور این حمایت را از دست می‌دهند و این در حالی است که امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی با استقبال میلیونی مردم ایران وارد کشور شد و با رحلت ایشان میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع شرکت داشتند که حضور در مراسم تشییع، انقلاب دیگر در انقلاب اسلامی بود که نشانه محبوبیت امام بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات