۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۱۱۹۷۹

دستگیری افرادی در خصوص هک سامانه‌های شهرداری هنوز تایید نشده است

دستگیری افرادی  در خصوص هک سامانه‌های شهرداری هنوز تایید نشده است
رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی‌دانم که آیا کسی در خصوص هک سامانه‌های شهرداری دستگیر شده است یا خیر، زیرا اینگونه صحبت‌ها مستند نیستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران گفت: حمله و عملیات بسیار وسیع و بزرگی به سامانه‌های شهرداری تهران وارد شد.

وی ادامه داد: این حمله سایبری با حمله سایبری که به سامانه‌های بنزین شده بود قابل قیاس نیست، سامانه شهرداری با وجود بیش از ۵۰ هزار کاربر به وزارتخانه‌ها وصل است، اما خوشبختانه با این وجود همکاران ما موفق به حل این مشکل شدند.

چمران با بیان اینکه نمی‌توان این سیستم گسترده را به صورت یکجا راه انداخت گفت: بلکه باید به صورت تدریجی این کار را انجام داد دوستان ما راه‌های نفوذ را پیدا کردند و به دنبال حل آن‌ها هستند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: سازمان فاوا اعلام کرد که تا روز شنبه می‌تواند مشکل را حل کند و در حال حاضر نیز بسیاری از سیستم‌ها در دسترس است، اما هنوز چند سیستم در حال بررسی هستند و هنوز راه اندازی نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سوابق شهروندان موجود است و آسیبی به آن‌ها وارد نشده است گفت: البته هنوز نمی‌توانم بگویم دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کلی راه اندازی شده اند یا خیر، اما اطلاعات مردم، سوابق و پول‌های آن‌ها موجود است از این سامانه‌ها بک آپ‌های نواری وجود دارد.

چمران تصریح کرد: هنوز طرح ترافیک در سامانه وارد نشده است و نمی‌دانم آیا کسی دستگیر شده است یا خیر، زیرا این گونه صحبت‌ها مستند نیستند.

ارسال نظرات