۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۰۴۱
مدیر دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل خبر داد؛

اعلام آمادگی دبیرکل شورای جهانی کلیساها برای بورسیه طلاب در دانشگاه سوئیس

اعلام آمادگی دبیرکل شورای جهانی کلیساها برای بورسیه طلاب در دانشگاه سوئیس
حجت الاسلام امین دین از اعلام آمادگی دبیرکل شورای جهانی کلیساها برای بورسیه طلاب در دانشگاه سوئیس در سفر مدیر حوزه های علمیه به اروپا خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمّد صادق امین دین، که به همراه آیت الله اعرافی به اروپا سفر کرده بود، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گزارشی از این سفر، بیان کرد: طی نامه نگاری هایی از سال ۲۰۱۸ با بزرگان مسیحیت در وقایع مختلف، از معدود شخصیت هایی که همواره نسبت به نامه ها پاسخگو بوده است، دبیر کل شورای جهانی کلیساها بود و از یک مقطعی به بعد، ایشان علاوه بر پاسخ به نامه ها، نامه تبریک به مناسبت عید سعید فطر نیز ارسال می کرد و سال گذشته در شهر مقدّس قم میزبان ایشان بودیم.

وی در معرفی شورای جهانی کلیساها، گفت: شورای جهانی کلیساها، فرقه ها و انجمن های کلیسایی را در بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه در سراسر جهان گرد هم می آورد که نماینده بیش از ۵۸۰ میلیون مسیحی و شامل بسیاری از کلیساهای ارتدکس جهان، تعداد زیادی کلیساهای انگلیکن، باپتیست، لوتری، متدیست و ... است. اکنون ۳۵۲ کلیسای عضو وجود دارد و ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری دارند.

مدیر دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل بیان کرد: به گفته دبیرکل شورای جهانی کلیساها در دوره های تابستانه برای ادیان متفاوت، معمولاً اطلاعات حوزویان شرکت کننده ایرانی از مسیحیت نسبت به شرکت کنندگان مسیحی بیشتر است و وی برای بورسیه طلّاب در دانشگاه شورا سوئیس اعلام آمادگی کرد.

عضو هیأت اعزامی به کشورهای اروپایی، یادآور شد: ما در تمام جلسات، ظرفیت های حوزه را بیان می کردیم و علاوه بر آن در بحث اجرایی سازی همکاری ها نیز از ظرفیت همه مراکز حوزوی سخن به میان آوردیم.

وی با اشاره به انتشارات بریل در دانشگاه لایدن هلند گفت: دانشنامه قرآن، دائرةالمعارف یهود «جودائیکا»، دانشنامه اسلام و دانشنامه اسلامیکا همه از سوی بریل چاپ می شوند و این انتشارات آمادگی کامل خود را جهت همکاری اعلام کردند.

مدیر دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل افزود: آخرین برنامه در هلند، بازدید از کتابخانه لایدن بود که آمادگی خود را برای همکاری با مراکز علمی از جمله مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) اعلام نمودند.

ارسال نظرات