۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۱۲۰۴۳
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد؛

بازتاب گسترده سفر آیت الله اعرافی به واتیکان در رسانه های بین المللی

بازتاب گسترده سفر آیت الله اعرافی به واتیکان در رسانه های بین المللی
حجت الاسلام محمدرضا برته گفت: رسانه های بین المللی بسیار پرحجم به سفر آیت الله اعرافی به اروپا پرداختند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گزارشی از اقدامات رسانه ای سفر آیت الله اعرافی و هیأت همراه به چند کشور اروپایی و دیدار با پاپ فرانسیس بیان کرد: چنین سفری از جهات متفاوت و بویژه با وجود حساسیت های دینی و مسئله اوکراین و مواضع بین المللی جمهوری اسلامی، می توانست بسیار حساسیت برانگیز باشد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تصریح کرد: با شکل گیری قرارگاه رسانه ای، متولیان رسانه ها و صاحب قلمان حضور داشتند و در جریان مبانی و فلسفه این سفر قرار گرفتند و تقریبا حاشیه جدی نسبت به این سفر ایجاد نشد و تدبیر خوبی محقق شد.

وی نسبت به بازتاب بین المللی این سفر، گفت: با درک محاذیر کلیساهای کاتولیک، پرداختن به این سفر بسیار حکیمانه در توییتر شخصی پاپ و واتیکان نیوز بازتاب داشت.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، تصریح کرد: رسانه های بین المللی بسیار پرحجم به سفر پرداختند و مورد مشابهی در سفرهای قبلی شخصیت های دینی و شیعی به واتیکان نداشته است و نکته مهم پرداختن رسانه های آکادمیک به این سفر بود با وجود اینکه در این چند ماه گذشته نسبت به مطالب انتقادی بسیار پرداخته شد.

وی بیان کرد: ورود شخصیت های آکادمیک و انتشار یادداشت‌های ایشان درباره این سفر، نشان از تشنگی و انتظار برای این سفر بود.

ارسال نظرات