۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۲۰۴۴
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه:

کار بین المللی در میان نهادهای حوزوی فرهنگ سازی شود

کار بین المللی در میان نهادهای حوزوی فرهنگ سازی شود
حجت الاسلام زمانی گفت: باید اجتماعات و همایش هایی طراحی شود و مدیران حاضر شوند و فرهنگ سازی شود که مجموعه های حوزوی پای کار حرکت جهانی حوزه باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، در جلسه شورای معاونین حوزه های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از گام بلند در معرفی حوزه علمیه در اروپا، به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: اولین پیشنهاد: سفرهای علمی متبادل میان شخصیت های دینی قم و واتیکان است؛ که تعدادی را به دانشگاه های واتیکان برای معرفی اسلام شیعی اعزام کردیم؛ این حرکت زمینه استمرار سفرهای بعدی می تواند باشد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه ادامه داد: دومین پیشنهاد: درس های اسلام شناسی شیعی در دانشگاه های وابسته به واتیکان و بالعکس آمدن افراد آنها برای آشنایی با شیعه در ایران است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شاملی را فرستادیم و چند ترم شیعه شناسی را تدریس کرد؛ پیشنهاد سوم: تالیف کتاب های مشترک میان اسلام و مسیحیت است؛ تالیف کتابهایی مشترک در موضوعاتی مثل ایمان به خدا، معنویت، اخلاق، محیط زیست و خانواده که در دنیا چاپ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیشنهاد چهارم را تخصیص یک ستون برای شیعه شناسی در روزنامه رسمی واتیکان دانست و افزود: سعی شود که این پیشنهادات با واتیکان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کشور هلند بیان کرد: ۳ نکته در زمینه کشور هلند مطرح است؛ اول: تصحیح کتاب دایره المعارف اسلام و دایره المعارف قرآن است که نقدهایی بر آنها مطرح کردیم و آنها قبول کردند که اصلاح کنند؛ دوم: انتشارات برلین در هر سال ده ها کتاب اسلام شناسی چاپ می کند و قبول کردند که کتابهای ما را نیز چاپ کنند؛ سوم: اکثر کرسی‌ های اسلام شناسی دنیا را فارغ التحصیلان الازهر و سعودی گرفته اند و باید بتوانیم اساتیدی را در کرسی های دنیا بفرسیتم تا شیعه را معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسئله فرهنگ سازی کار بین المللی در میان نهادهای حوزوی را پیشنهاد بعدی خود دانست و خاطرنشان کرد: اجتماعات و همایش هایی طراحی شود و مدیران حاضر شوند و فرهنگ سازی شود که مجموعه های حوزوی پای کار حرکت جهانی حوزه باشد.

ارسال نظرات