۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۷۱۲۰۶۹

متن پیام دکتر جبلی به مناسبت بزرگداشت استاد حمید سبزواری

متن پیام دکتر جبلی به مناسبت بزرگداشت استاد حمید سبزواری
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در پیامی استاد حمید سبزواری را از پیش آهنگان شعر انقلاب و از طلایه داران و ستون‌های قابل اعتنایی دانست که چند دهه از عمر خود را صرف مبارزه با رژیم خودکامه پهلوی کرد و بارها در این راه متحمل مشقات فراوان شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، متن پیام دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی به این شرح است:

«به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد

شش سال از کوچ شاعر بزرگ انقلاب و سراینده حماسی ترین سرودهای آن گذشت. استاد حسین ممتحنی (حمید سبزواری) را باید به حق یکی از پیش آهنگان شعر انقلاب و از طلایه داران و ستون‌های قابل اعتنایی دانست که چند دهه از عمر خود را در زمان حکومت ستمشاهی صرف مبارزه با رژیم خودکامه پهلوی کرد و بارها در این راه متحمل مشقات فراوان شد.

استاد حمید سبزواری با آغاز انقلاب به یادماندنی ترین سرودهای انقلاب را به ملت ایران هدیه کرد. وی در طول هشت سال دفاع مقدس از سرایندگان سرودها و شعرهای حماسی دفاع مقدس بود و بخشی از شعرهای به یادماندنی ایشان یادکرد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. استاد سبزواری را باید گنجینه غنی شعر و سرود انقلاب دانست.

این شاعر مبارز و آگاه هیچگاه از مسیر ولایت و عشق به امام و رهبری خارج نشد و همواره افتخار خود را ، همراهی و همدلی با امام و شهیدان و رهبر دل آگاه انقلاب اسلامی می دانست و همواره در صف نخستین شاعران به دیدار با«امین شعر انقلاب»می‌شتافت.

همت عزیزان مان در دانشگاه حکیم سبزواری، حوزه هنری، دفتر شعر و موسیقی و سرود و نیز رادیو فرهنگ را ارج می نهم. امیدوارم برای این شاعر بزرگ، امسال و سال های آتی کارهایی متناسب با عظمت نامش انجام شود و شاگردان مکتب ادبی استاد حمید سبزواری جای آن فرهیخته مرد حماسی را پر کنند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از برکت نفس های این بزرگان سفر کرده و این نسل آفتابی به خود ببالد.

پیمان جبلی
رییس سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی»

ارسال نظرات