۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۱۱۸

اوکراین پس از عقب نشینی؛ همه پل های پشت سر خود را شکست

اوکراین پس از عقب نشینی؛ همه پل های پشت سر خود را شکست
وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اذعان ارتش اوکراین به عقب‌نشینی از خط مقدم نبرد با روسیه در منطقه «سیوِرودونتسک»، لندن این بار از تلاش نیروهای روس برای عبور از رودخانه مهم در شرق اوکراین خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «در آخر هفته، نبرد اطراف سیورودونتسک به شدت ادامه داشت. طی ماه‌های آینده، عملیات عبور از رودخانه احتمالاً یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در جریان جنگ خواهد بود».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «بخش مرکزی کلیدی خط مقدم روسیه به طول ۹۰ کیلومتر در دونباس، در غرب رودخانه سیورسکی دونتس قرار دارد».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «روسیه برای دستیابی به موفقیت در مرحله عملیاتی فعلی و تهاجم در دونباس، یا باید اقدامات جانبی بلندپروازانه را انجام دهد یا گذرگاه‌های رودخانه‌ای را مورد حمله قرار دهد».


تصویری از تخریب پل روی بخشی از رودخانه سیورسکی دونتس و نابودی تانک‌های روسی حین تلاش برای عبور از رودخانه

 

در ادامه این گزارش آمده است: «نیروهای اوکراینی اغلب موفق شده‌اند پل‌ها را بعد از عقب‌نشینی تخریب کنند، در حالی که روسیه برای ایجاد هماهنگی پیچیده لازم برای عبور موفقیت‌آمیز از رودخانه در مقیاس بزرگ زیر آتش اوکراینی‌ها، به مشکل خورده است».

پیش از این، ارتش انگلیس با اذعان به تسلط روسیه بر بیشتر مناطق سیوِرودونتسک، اما مدعی شد که نیروهای روس در تلاش برای محاصره منطقه وسیع‌تر از شمال و جنوب اوکراین، پیشرفت کمی داشته‌اند. (جزئیات بیشتر)

امروز ارتش اوکراین در صفحه فیسبوک خود اذعان کرد: «دشمن با پشتیبانی توپخانه، عملیات تهاجمی را در شهر سیورودونتسک انجام داد، موفقیت نسبی داشت و واحدهای ما را از مرکز شهر دور کرد».

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز گفته از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس، حداقل ۱۵۰۰ فروند هواگرد ارتش اوکراین شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد، نزدیک به ۳۵۰۰ دستگاه تانک و ۵۰۰ سامانه موشک‌انداز نابود شدند.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات