۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۱۲۱۳۶
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

جشنواره رویداد ملی پیامبر رحمت در پاوه برگزار می شود

جشنواره رویداد ملی پیامبر رحمت در پاوه برگزار می شود
کرمانشاه ـ امامی از برگزاری جشنواره رویداد ملی پیامبر رحمت در شهرستان پاوه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در دیدار با امام جمعه پاوه در سخنانی ضمن تشکر از ماموستا قادری در ارائه خدمات، اظهار داشت: ماموستا قادری با اشراف جدی و اخلاص به همه مسائل نگاه دارد.

سیدمجید امامی گفت: ما تقریبا جزء معدود کشورهایی هستیم که به برکت انقلاب اسلامی در کنار ساختار شورا، یک مجلس فرهنگی یا پارلمان به تناسب تمام شهرهای ایران داریم.

وی افزود: طبق آیین نامه در ۴۰۴ شهرستان و بخش در کشور می توانیم شورا داشته باشیم که در بیش از ۳۵۶ شهر شورای فرهنگ عمومی فعال می باشد که شبکه مویگری بی نظیری را ایجاد کرده است.

وی گفت: چون انقلاب اساسا به عنوان یک انقلاب فرهنگی و معنوی و نبوی و دینی برای تعالی بخشیدن به حیات طیبه ما براساس ظرفیت های تاریخ ما بوده است باید چنین مجلسی هم وجود داشته باشد و هدایت این پارلمان بر عهده نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه است و اعضا هم با ورود و خروج به مباحث می توانند در شهرهای ما به عنوان کانون هماهنگی اجرا در شهر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه با تقسیم کار و همدلی کارهای بزرگ را مشترکا انجام داد گفت: در ۱۵ سال گذشته این مجلس یا پارلمان به شدت تضعیف شده که هم دولت هم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه ها و بعضی از نمایندگان ولی فقیه در بعضی استان ها قادر به کار انداختن و احیا این ظرفیت نبوده اند.

امامی اضافه کرد: در دوره جدید تحول جدی ایجاد شده است به طوری که دبیرخانه رویداد در اداره ارشاد پاوه و اداره کل ارشاد استان می باشد که واقعا می توان از این شورا برای حل و فصل مساءل فرهنگی شهرستان بهره گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه ما تمام وقتمان را در حوزه رصد و ارتقا دبیر خانه ها می گذاریم گفت: این شورا که از سال ۶۴ تشکیل و در دهه ۷۰ شورای فرهنگی عمومی شهرستان راه اندازی شد این ظرفیت این الهام را به ما می دهد که در شهرستان پاوه ۳۰ نفر به عنوان اعضای شورا در مسائل ورود و خروج شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: رأس رویکرد فرهنگی دولت، عدالت و احیای حقوق فرهنگی مردم است و اولین کاری که انجام دادیم آموزش هنری را در شهرستان های محروم رایگان کردیم یعنی در شهرستانی که توان اموزش هنر در حد نصاب در حدود ۲۸ رشته را داشته باشد رایگان شد.

وی افزود: تکمیل و تامین زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی از دیگر موارد بود که مسجد به عنوان قطب فرهنگی جامعه اسلامی است و باید کانون های فرهنگی و ظرفیت های مساجد تکمیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تمام تلاش ما این است که این زیر ساخت ها به سمت سرانه مسجد و مجتمع فرهنگی و کتابخانه برود.

امامی اظهار کرد: باید اولویت های شهرستان پاوه در حوزه تامین عدالت فرهنگی و احیای حقوق فرهنگی مردم اعلام شود تا در سفر استانی رییس جمهور در اعتبارات دیده شود.

وی ابراز کرد: طرحی را در شورا داریم که کانون و پایگاه رویداد ملی انتخاب می شود که این تلاشی است که شورا در ارتقای نام و فرهنگ سیره نبوی در کشور دنبال دارد.

امامی گفت: در ابتدای اسفند سال گذشته یک برنامه ملی تحت عنوان  برنامه ملی ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور تصویب کردیم که در واقع ما به مقام شامخ نبی اعظم جفا کردیم که اگر سنت نبوی ترویج می شد ما هویت فرهنگی دینی قوی تری در مقابل هجمه های فرهنگی داشتیم.

وی افزود: اگر ما بتوانیم یک رویداد ملی داشته باشیم که کانون ان کرمانشاه و پاوه قهرمان باشد که هر سال در ماه ربیع الاول اختتام پیدا بکند و آفرینش ها و تولیدات فرهنگی و هنری در فضای مجازی از سراسر کشور جمع و محتوا داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  ادامه داد: در این طرح هرکدام از شاخه های فرهنگی و هنری یکی از شهرهای عزیز اهل سنت ایران به عنوان دبیرخانه انتخاب می شود یعنی حداقل ۱۵ شهر اهل سنت کشور باشند و دبیرخانه مرکزی این رویداد در پاوه باشد و ما کمک می کنیم که پاوه منادی ترویج فرهنگ و سنت نبوی در کشور باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن تشکر از ماموستا قادری در تالیف کتاب داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام گفت: این واقعا یک اثر روشنگر از باب حدیث نبوی است که ما نیازمند این کتاب و امثال این دیدگاه ها هستیم که تبدیل به پیامها و تولیدات فضای مجازی کوتاه شوند که قابلیت پخش را داشته باشند.

امامی با تاکید بر جشنواره رویداد ملی پیامبر رحمت در پاوه گفت: ان شاالله در تولید محصولات فرهنگی و هنری و فضای مجازی رویداد بزرگی را به مرکزیت پاوه قهرمان پیگیری کنیم و با سرمایه اجتماعی شهرستان بسیاری از چالش های ما رفع می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: ما هم اکنون جدول ۱۷ داریم که درصدی از اعتبارات ناشی از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها است که ۶۰ درصد از رقم ۷۰۰ میلیارد تومان را در استانها هزینه کنیم و به نحو مساوی تحویل استان ها شود چرا که اعتبارات ملی استان ها در حوزه فرهنگ که به شهرستان ها نمی رسد اما مدیر کل می تواند براساس این جدول ۱۷ در این دوره مصوبات شورای فرهنگ پاوه را حمایت کنند./1400/

ارسال نظرات