۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۱۲۲۰۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

تقوای الهی؛ بهترین سرمایه برای حوزه های علمیه

تقوای الهی؛ بهترین سرمایه برای حوزه های علمیه
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره به موقعیت و جایگاه حوزه های علمیه گفت: بهترین سرمایه برای حوزه های علمیه حفظ تقوای الهی و سلامت نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست هم اندیشی مدیران گروه های علمی تربیتی مدارس علمیه استان های کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام که در شهرستان سنقر برگزار شد، از وجود مقام معظم رهبری به عنوان سرمایه بزرگ جهان اسلام یاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل درس سیاست نخوانده بود، دانشگاه سیاست نرفته بود، اما از متن اسلام و کتب اسلامی چهارچوب انقلاب اسلامی را تدوین کرد و به عنوان یکی از بزرگترین رخداد های سیاسی قرن به جهان عرضه کردند.

وی افزود: باید از دور اندیشی مقام معظم رهبری استفاده کنیم این یک سرمایه بزرگ الهی است، زیرا حرف اول را در دنیا ایشان می فرمایند.

آیت الله علما پیرامون عظمت حضرات معصومین(ع) تأکید کرد: ما کلمات حضرات معصومین(ع) را هم سنت می دانیم زیرا از همان چشمه ای نوشیدند، که پیامبر(ص) هم نوشیده اند.

امام جمعه کرمانشاه پیرامون موقعیت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: استخوان بندی حوزه ها همان فقه، اصول، فلسفه، عرفان و حدیث است، لذا اگر امام راحل فرمود «فقه جواهری» برای این است که تمامی ندارد و همواره در جوشش و بالندگی است، بنابراین دارایی و ثروتی که اسلام دارد هیج جایی ندارد./1400/

ارسال نظرات