۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۱۲۲۸۶

کتاب «این پسر من است» به چاپ چهارم رسید

کتاب «این پسر من است» به چاپ چهارم رسید
کتاب «این پسر من است» اثر ندا رسولی کاری از انتشارات خط مقدم به چاپ چهارم رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، این کتاب روایتی داستانی است که به فراز و فرود‌های مهمِ زندگیِ پدر و پسری افغانستانی به نام‌های رسول و مهدی جعفری می‌پردازد.

فراز و فرودی که ابتدایش مهاجرت از افغانستان به ایران است و بعد به  تلاش برای زندگی در ایران و سپس رزم در سوریه می انجامدجنگ چکیده زندگی این پدر و پسر است و گویی در سراسرِ زندگیِ آن‌ها سایه افکنده و هر بار به نوعی خودش را نمایان می‌سازد.

«ندا رسولی» برای روایت «این پسر من است» با چالشی حسرت آمیز مواجه بوده است؛ اینکه بیشتر همرزمان قهرمان داستان، همچون پسر قهرمان، شهید شده بودند. ولی حاصل گفتگو با اندک بازماندگان، روایتی پرجزئیات، موشکافانه، ملموس و جان دار از نبرد سوریه است و نویسنده حس زنده‌ای از تلخی جنگ سوریه و پست و بلند نبردهایش را به نمایش گذاشته است.

«این پسر من است» روایت حرکت همیشگی خانواده‌ای است که فداکارانه هجرت را به جان خریدند. حرکت از افغانستان به ایران، کوچیدن مدام در ایران و در نهایت هجرت به سوریه که به قراری همیشگی می‌انجامد.

این کتاب پدری شهید را به تصویر می‌کشد که شهادت را به پسرش می‌آموزد و خود هم از پی او می‌رود. روایت رفتن و رسیدن رسول و پسرش مهدی.»

«این پسر من است» در 366صفحه منتشر شده است.

ارسال نظرات