۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۱۲۲۸۹

رونمایی از کتاب «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی»

رونمایی از کتاب «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی»
کتاب «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی» تألیف عماد افروغ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

 به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم با اشاره به محتوای مجموعه هفت جلدی این کتاب گفت: این مجموعه حدود ۲ هزار و ۵۵۵ صفحه در هفت جلد نوشته شده است که هدف نویسنده علاوه بر ثبت اندیشه‌ها و تجربیات، تلاشی برای اندیشیدن به قصد اصلاح است.

وی، یکی از آموزش‌های این کتاب را به طور غیرمستقیم، ارائه سبک مطالعه دانست و گفت: طرح این موضوع که چگونه کتاب بخوانیم و چگونه از محتوای کتاب در رفتار، افکار، ارزیابی و بیان استفاده کنیم، برای جوانان اهمیت داشته و مفید است.

مختارپور افزود: جلد هفتم این اثر، مطابق نمایه، ۳۶ کتاب ارزیابی شده است و این کتاب‌ها متنوع است. به گونه‌ای که هم نام کتاب نهضت حسینی در پرتو قرآن دیده می‌شود و هم کتاب تحلیل فیلم و کتاب فلسفه سیاسی صدرالمتالهین و اینگونه نیست که نویسنده خود را به یک رشته خاص محدود کرده باشد. همچنین در این کتاب نهج البلاغه و اصول اندیشه علوی، عدالت، اخلاق، آزادی و حق مردم جلوه بارزی دارد.

عماد افروغ نگارنده این کتاب هم گفت: بسیاری از کتاب هایم از دل همین روزنگاشت‌ها بیرون آمده که یکی از آن‌ها «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» و دیگری کتاب «عاشورا و رهایی» است که هر دو کتاب به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده کتاب «فریاد‌های خاموش روزنگاشت تنهایی» نوشتن برای جامعه را مسئولیت اجتماعی خود دانست و گفت: تعهد و مسئولیت اجتماعی، موضوع دیگری در حوزه روزنگاشت است که اهمیت بسیاری دارد.
آقای افروغ افزود: تفکر، تأمل و مطالعه، جایگاه ویژه‌ای دارد و بر حسب رابطه انسان با دیگری، باید در تأملات و تفکرات دیگران شریک شد. در این مجموعه، از تعداد ۱۸۵ کتاب نام برده شد که برخی از کتاب‌ها انگلیسی هستند و تعداد ۲۵ کتاب از جمله کتب سختِ فلسفی هستند. همچنین نقد‌های فیلم در این کتاب وجود دارد.

در پایان این برنامه، از تلاش‌ها و خدمات علمی - فرهنگی آقای عماد افروغ با اهدای لوح یادبود، قدردانی شد و برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آثار مربوط به آقای عماد افروغ، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات