۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۱۲۲۹۹
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تقویت امت اسلامی در گرو تحکیم وحدت و تاکید بر راهبرد تقریب مذاهب

تقویت امت اسلامی در گرو تحکیم وحدت و تاکید بر راهبرد تقریب مذاهب
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت جوامع اسلامی، گفت: راه تقویت امت اسلامی، تحکیم وحدت و تاکید بر راهبرد تقریب بین مذاهب اسلامی است.

آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکید بر حفظ وحدت جهان اسلام در فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: تفرقه، اختلاف، درگیری، نزاع و دودستگی در درون امت اسلامی درد و بیماری کهنه ای است.

وی افزود: انسان های جاهل و ساده معمولاً توسط منافقان پیچیده تحریک شده و از سوی دیگر جریان نفاق توسط دشمنان اسلام و دشمنان امت اسلامی پشتیبانی می شوند و این جریان از صدر اسلام وجود داشته و تاکنون ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جریان نفاق را خطرناک تر از جریان کفر برشمرد و عنوان کرد: خوارج نهروان توسط منافقینی مثل اشعث بن قیس تحریک شدند و ضربه ای مهلک را به اسلام و جریان ولایت وارد کردند، امروز هم انگلیس خبیث براساس سیاست کهنه تفرقه بینداز و حکومت کن، یک عده منافق پیچیده که خودشان را دایه دلسوز تر از مادر برای تشیع می دانند، احساسات مسلمانان را تحریک می کنند و خودشان پشت پرده با دشمنان اسلام بخاطر منافع مادی و مشترک بر سر یک سفره نشسته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام جریان افراط گرایی درون شیعه را پرورش داده اند، اظهار کرد: جریان اسلام آمریکایی و داعش تکفیری دو لبه قیچی هستند که منافع و مصالح مسلمین را فدای هوای نفس و خودبزرگ بینی و تحلیل غلط خود و همسویی با دشمنان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت از اصول راهبردی اسلام است، تصریح کرد: راه تقویت امت اسلامی تحکیم وحدت جامعه اسلامی و تاکید بر راهبرد تقریب بین مذاهب اسلامی است که حج بیت الله الحرام فرصتی برای تحکیم مجدد بر تقریب بین مذاهب اسلامی و راهبرد تحکیم وحدت اسلامی می باشد.

آیت الله کعبی تاکید بر وحدت امت اسلامی را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلام اگر بخواهد راه پیشرفت، ترقی و ساخت تمدن نوین اسلامی را طی کند تنها راه آن تاکید بر وحدت و عمل به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است و اینکه عقلای امت اسلامی از هر مذهب در مقابل جریان افراطی بایستند و افراط گرایان را از هر جریانی از میان خود طرد کنند.

ارسال نظرات