۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۱۲۰۱
آیت الله کعبی:

حرص و طمع متروپل ها را به وجود می آورد

حرص و طمع متروپل ها را به وجود می آورد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قناعت و آثار آن در زندگی گفت: حرص و طمع متروپل ها را به وجود می آورد و عاقبت عبدالباقی از این منظر درس بزرگی برای همه ما است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور در جمع مدیران فرهنگی امور خانواده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در روایات از معصومین (ع) چنین وارد شده که سه در از بهشت از قم باز می شود که شاید منظور باب علم و معرفت، جهاد فی سبیل الله و محبت اهل بیت (ع) باشد.

وی با تاکید بر اینکه قم پایگاه علم و دانش است و حوزه های علمیه یکی از برکات حضرت معصومه (س) است، ابراز کرد: خاستگاه جهاد نیز قم می باشد همچنانکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل از قم آغاز شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید قرآن بر صیانت از خانواده اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید«قوا انفسکم و اهلیکم نارا» حتی خداوند به پیامبر دستور می دهد خانواده ات را امر به نماز کن و در توجه به خانواده هیچکس استثناء نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تفقد از خانواده را بسیار ضروری و مهم برشمرد و اظهار کرد: به بهانه مشغله کاری نباید از خانواده غافل شد و در الگوگیری از اهل بیت(ع) یکی از موضوعات مهم اختصاص دادن بخشی از اوقات در طول شبانه روز به صیانت از خانواده است.

وی با اشاره به محوریت والدین در امور تربیت فرزندان تصریح کرد: اگر به تاریخ زندگی حضرت معصومه توجه کنید در تربیت ایشان هم پدر بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر (ع) و هم امام رضا (ع) نقش داشتند لذا در الگوگیری از ائمه نقش والدین و اعضاء خانواده را نباید نادیده انگاشت.

آیت الله کعبی با اشاره به نقش نماز در زندگی خاطرنشان کرد: بستری برای پرسنل فراهم کنید تا در هنگام نماز با خانواده خود حضور پیدا کنند که اگر بتوانید پیوندی بین مدرسه، مسجد و خانه ایجاد کنید در کار فرهنگی و خانوادی به صورت بنیادین موفق خواهید شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر صیانت از خانواده نیروهای انتظامی در مباحث اعتقادی و عقیدتی اتفاق نیفتد در دیگر مباحث فرهنگی نیز سست و بی رغبت خواهید شد؛ در ناتوی فرهنگی باید از سازمان خود صیانت کنید.

وی با بیان تفسیر «قوا انفسکم» بیان کرد: انفسکم یعنی جامعه پردازی کنید و جامعه اسلامی اگر بر مدار ایمان و تقوا ساخته شد دشمن نمی تواند ضربه بزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خودشناسی را مقدمه خداشناسی عنوان کرد و ادامه داد: اگر نهادهای انقلابی از خانواده بزرگ خود یعنی جامعه ایران صیانت کنند به تبع آن مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی نیز حل خواهد شد؛ بنابراین صیانت از خانواده را به عنوان یک وظیفه انقلابی بدانیم.

آیت الله کعبی با اشاره به عوامل برکت در زندگی ابراز کرد: سحرخیزی، تلاوت و انس با قرآن، رزق حلال، قناعت، ازدواج و مهریه کم، فرزند دختر، مدارا و احترام به بزرگترها از جمله عوامل برکت در زندگی محسوب می شود.

وی با تاکید بر قناعت تصریح کرد: حرص و طمع متروپل ها را به وجود می آورد به گونه ای که ستون های خانه و خانواده را با گذشت زمان سست و از بین می برد، عاقبت عبدالباقی از این منظر درس بزرگی برای همه ما است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توجه به دختر در عصر حاضر را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند دختران انقلابی را از صراط مستقیم دور کند و از این منظر توجه به تربیت دختران بسیار مورد تاکید می باشد و والدین برای آموزش فرهنگی آن ها بیشتر تلاش کنند.

ارسال نظرات