۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۱۲۳۶۸

بزرگترین رزمایش بین المللی جنگ دریایی در جهان

بزرگترین رزمایش بین المللی جنگ دریایی در جهان
تهران- ایرنا- کره شمالی روز چهارشنبه رزمایش پیش روی حاشیه اقیانوس آرام (RIMPAC) با رهبری آمریکا و همراهی کره جنوبی و ژاپن را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی برای حفظ هژمونی واشنگتن در منطقه هند و اقیانوس آرام و خطری برای پیونگ یانگ دانست.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی امروز آمریکا را به تلاش برای حفظ هژمونی خود در منطقه هند و اقیانوس آرام و ایجاد خطر برای پیونگ یانگ از طریق ابتکارات امنیتی منطقه ای و آموزش های دریایی چند ملیتی آتی متهم کرد.

این خبرگزاری کره جنوبی نوشت: «ری میونگ هاک» محقق موسسه خلع سلاح و صلح وابسته به وزارتخانه دفاع کره شمالی، در پستی در تارنمای وزارت امور خارجه این کشور، نشست چهارجانبه با رهبری آمریکا، شامل هند، استرالیا و ژاپن و همچنین پیمان آکوس (پیمان امنیتی سه جانبه میان آمریکا، استرالیا و بریتانیا) را هدف قرار داد و گفت: با توجه به راهبرد تهاجمی و هژمونیک آمریکا در هند و اقیانوس آرام، این منطقه در معرض خطر دائمی درگیری های نظامی قرار گرفته که به نوبه خود تاثیر منفی بر شبه جزیره کره دارد.

وی آمریکا را به دلیل انجام دستکم ۱۰ رزمایش جنگی در سالجاری در اقیانوس آرام و برنامه ریزی برای انجام بزرگترین رزمایش حاشیه اقیانوس آرام (RIMPAC) در ماه اوت (مرداد) به شدت محکوم کرد و افزود: جهان باید تشخیص دهد که مسئول اصلی برهم زننده صلح کیست و جهان را به هوشیاری در برابر تحرکات نظامی آمریکا فراخواند.

رزمایش (RIMPAC) بزرگترین رزمایش بین المللی جنگ دریایی در جهان است که هر دوسال یکبار با رهبری آمریکا در آب های هاوایی برگزار می شود.

در اوایل ماه اوت (مرداد)، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن قصد دارند یک رزمایش ترکیبی را در آب‌های هاوایی انجام دهند تا آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات موشکی پیشرونده کره شمالی افزایش دهند.

«را گوک چل» محقق مؤسسه مطالعات ژاپن، در مقاله ای جداگانه، از تلاش اخیر توکیو برای بازنگری در دستورالعمل هایش در مورد انتقال تجهیزات دفاعی انتقاد کرد و گفت که این اقدام می تواند جهان را در گردابی از تنش بیشتر فرو ببرد.

اشاره این کارشناس ژاپنی به هدف توکیو برای کاهش محدودیت های خود در زمینه انتقال تجهیزات دفاعی است تا امکان صادرات تجهیزات نظامی مرگبار از جمله موشک ها و جت ها را فراهم کند.

وی به جامعه جهانی هشدار داد که نسبت به تحرکات جسورانه ژاپن برای شرکت در جنگ هوشیار بماند و توکیو را یکی از مسئولان برهم زدن صلح و ثبات جهانی خواند.

ارسال نظرات