۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۷۱۲۵۳۳

دیدار وزیر انرژی عربستان با معاون نخست‌وزیر روسیه در سن پترزبورگ

دیدار وزیر انرژی عربستان با معاون نخست‌وزیر روسیه در سن پترزبورگ
تهران - ایرنا - معاون نخست‌وزیری روسیه و وزیر انرژی عربستان در سنت‌پترزبورگ دیدار و دو طرف در مورد مسائل مربوط به اوپک پلاس و وضعیت بازار جهانی نفت رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر انرژی عربستان با معاون نخست‌وزیر روسیه در سن پترزبورگ دیدار کرد؛ دیداری به زعم رسانه‌های عربی غافلگیرکننده که در آن در خصوص قیمت نفت و تعادل بازار جهانی نفت تبادل‌نظر شد.
«الکساندر نواک» پس از دیدارش با «عبدالعزیز بن سلمان» گفت که در این دیدار بن سلمان را در جریان تحولات وضعیت تولید نفت روسیه قرار داده است.
وی با تاکید بر این که باید به کار مشترک در اوپک پلاس ادامه دهیم، دیدار خود با همتای سعودی‌اش را مهم خواند و گفت: در این دیدار در مورد قیمت نفت و تعادل بازار گفت‌وگو کرده است.
نواک خاطر نشان کرد که در مورد تمدید توافق اوپک پلاس تا پایان سال رایزنی‌هایی خواهد داشت.
دو منبع وابسته به اوپک پلاس اخیرا اعلام کردند که این گروه درصدد جبران کاهش تولید نفت روسیه است، زیرا از تولید نفتی مسکو به دلیل تحریم‌های غرب به میزان تقریبا یک میلیون بشکه در روز کاسته شده است.
پیشتر گزارش‌های منتشر شده حکایت از این مساله داشت که عربستان برای افزایش تولید نفت در صورت کاهش تولید نفت روسیه آمادگی دارد.
در این میان، انتظار می‌رود که اوپک پلاس تغییری در سیاست تولید نفتی‌اش ندهد.

ارسال نظرات