۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۱۲۵۹۶
در جدیدترین اقدام خصمانه؛

آمریکا ۴۰ کامیون گندم مردم سوریه را غارت کرد و به عراق انتقال داد

آمریکا ۴۰ کامیون گندم مردم سوریه را غارت کرد و به عراق انتقال داد
خبرگزاری رسمی سوریه از غارت ۴۰ کامیون گندم این کشور و انتقال آن به عراق توسط نظامیان اشغالگر آمریکایی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آن در شمال شرق سوریه (قسد)، در چارچوب تجاوزات علیه حقوق، اموال و ثروت‌های شهروندان این کشور امروز شنبه یک کاروان حامل گندم‌های سرقتی سوریه را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به سمت اراضی عراق انتقال دادند.

منابع غیرنظامی سوریه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اعلام کردند: نظامیان اشغالگر آمریکایی یک کاروان متشکل از ۴۰ کامیون حامل گندم غارت شده ملت سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در شمال شرق «الیعربیه» در استان «الحسکه» به عراق انتقال دادند.

منابع مذکور اعلام کردند: نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنین یک کاروان متشکل از خودروهای نظامی خسارت دیده را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به داخل خاک عراق خارج کردند.

به گفته این منابع، این کاروان شامل ۳۶ خودرو از جمله ۸ کامیون حامل خودروهای خسارت دیده، ۹ دستگاه خودرو یخچال دار، ۴ کامیون حامل ژنراتور برق و ۸ خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی بوده است. این کاروان نظامی از منطقه «تل حمیس» در حومه جنوبی «قامشلی» به سمت گذرگاه غیرقانونی الولید انتقال داده شد.

گفتنی است که آمریکا مدت زمانی طولانی است که با کمک شبه نظامیان کُرد تحت حمایت خود در شرق و شمال شرق سوریه ثروت‌های این منطقه اعم از نفت، گاز و گندم را به سرقت می‌برد و شکایت دمشق نزد نهادهای بین المللی برای متوقف کردن این روند تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است./۹۸۸/

ارسال نظرات