۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۱۲۶۴۹

بررسی طرح اجاره‌بهای مسکن در روز سه شنبه

بررسی طرح اجاره‌بهای مسکن در روز سه شنبه
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:طرح اجاره‌بهای مسکن روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه نشست علنی امروز -یکشنبه، ۲۹ خرداد-مجلس شورای اسلامی محمدحسین فرهنگی در تذکر آئین نامه ای گفت: براساس اصل ۶۵ قانون اساسی، مجلس باید براساس آئین نامه اداره شود؛ دستوری که هم اکنون به آن وارد شدید مغایر با ماده ۱۶۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس است زیرا براساس این ماده در صورتی که گزارش کمیسیون درباره طرح های دو فوریتی در موعد مقرر ارائه نشود طرح یا لایحه موردنظر عینا باید در دستورکار قرار گیرد، این در حالی است که مجلس به دوفوریت طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رأی داد اما با وجود گذشت ۵ جلسه از آن تاکنون این طرح در دستورکار قرار نگرفته است.

نماینده مردم تبریز بیان داشت: طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بها باید چهارشنبه هفته گذشته در دستور قرار می گرفت که این اقدام انجام نشد. این طرح امروز نیز در دستورکار نبود اگر مشکلاتی در جزئیات این طرح وجود داشت، می‌توانستیم کلیات را بررسی و رأی گیری کنیم و جزئیات آن برای بررسی بیشتر با رأی نمایندگان به کمیسیون بازگردانده می شد.

وی با اشاره به ماده ۱۰۰ آئین نامه داخلی مجلس، تصریح کرد: طرح مربوط به رسیدگی به آئین دادسری دیوان عدالت اداری نیمه کاره رها شد و در جلسه امروز وارد موضوع دیگری که دو فوریت و اولویت نداشت شدیم که این موضوع خلاف ماده ۱۰۰ قانون آئین نامه داخلی است.

فرهنگی افزود: در ابتدای جلسه رئیس مجلس بیان کردند که تشخیص اخطار قانون اساسی با ما است در حالی که اخطار قانون اساسی باید به رأی مجلس گذاشته شود. باید آئین نامه اجرا شود که اجرا نمی شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده، گفت: بررسی طرح مربوط به اصلاح قانون دیوان عدالت اداری به اتمام رسیده بود و نیمه کاره رها نشد.

وی اضافه کرد: کمیسیون مربوطه درباره طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به نتیجه نهایی نرسیده، فرمایش شما درست است این موضوع سه شنبه در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

ارسال نظرات