۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۱۲۷۰۷

هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی مازندران انتخاب شدند

هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی مازندران انتخاب شدند
مازندران - ششمین دوره انتخابات شورای هیأت های مذهبی شهرهای مازندران، با برگزاری انتخابات رییس، نایب رییس و دبیر شورای استانی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، ششمین دوره انتخابات رییس، نایب رییس و دبیر شورای هیأت های مذهبی مازندران با حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، روسای شورای هیأت های مذهبی شهرهای استان در سالن شهدای این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم به اهمیت هیأت های مذهبی در ترویج فرهنگ اسلام ناب و خیزش های هنجارهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی مروج ارزش های دینی و معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه هیأت های مذهبی همواره منشأ برکات، خیرات و اثرات مطلوب اجتماعی و فرهنگی در جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: مصداق بارز آن در سال های اخیر، حضور فعال هیأت های مذهبی در کم کردن آسیب های حوادثی از جمله سیل، زلزله و کرونا است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان اینکه هیأت های مذهبی در کنار عمل به رسالت واقعی خود که ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه است در سایر عرصه های مهم فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین بودند، خاطرنشان کرد: حضور هیأت های مذهبی در این عرصه ها همواره منشأ خدمات ارزشمندی برای جامعه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه هیأت های مذهبی در نهادینه کردن ارزش های دینی در بین جامعه مؤثر هستند، اضافه کرد: امروز حضور جوانان و نوجوانان در هیأت های مذهبی خود نشان دهنده روحیه دینی اسن قشر از جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه هیأت های مذهبی باید پرچم انقلاب و پیروی از ولایت را برای همیشه در دست داشته باشند، گفت: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

حجت الاسلام روحانی نیا همچنین به نقش برجسته هیأت های مذهبی در تربیت و ساماندهی نیروهای مؤمن و انقلابی اشاره کرد و افزود: هیأت های مذهبی باید کانون نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیأت های مذهبی در نظام اسلامی ریشه تاریخی دارند، افزود: نقش بسزای هیأت های دینی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن بسیار آشکار است.

وی درادامه به بیان معرفت نسبت به ساحت اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورایی پرداخت و اظهار داشت: قطره اشکی که در مصائب امام حسین(ع) ریخته می شود، پیام ایثار، مهر و توام با آن پیام مهم استکبار ستیزی و ذلت گریزی را برای همگان به ارمغان می آورد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات