۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۷۲۹
در نشست شورای عالی مساجد مازندران عنوان شد؛

ابراز تأسف امام جمعه ساری از اظهارات عجیب مهمان برنامه «طبیب»

ابراز تأسف امام جمعه ساری از اظهارات عجیب مهمان برنامه «طبیب»
مازندران - امام جمعه ساری از اظهارات عجیب مهمان برنامه «طبیب» شبکه سه ابراز تأسف کرد و گفت: اینکه شخصی بیاید و به طور رسمی نماز را عامل آرتروز بداند، جای تاسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست شورای عالی مساجد استان با ابراز تأسف از اظهارات عجیب مهمان برنامه «طبیب» شبکه سه کشور گفت: این فرد باید در همین شبکه عذرخواهی و حرف خود را پس بگیرد و جبران کند.

وی با بیان اینکه من از شبکه سه صدا و سیما گلایه دارم، افزود: اینکه شخصی بیاید و به طور رسمی نماز را عامل آرتروز بداند، واقعاً جای تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین به نقش ارزنده و محوری مساجد در هدایت نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ساماندهی نیروهای انقلابی و همچنین سخنرانی های روشنگرانه بسیاری از علمای دین در جریان نهضت انقلاب از طریق تریبون همین مساجد بوده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساجد از دیرباز پایگاه و کانون حضور مردم بوده است، افزود: کمک های مادی برای پشتیبانی از جبهه ها در هشت سال دفاع مقدس از سنگر مسجد جمع آوری و ارسال می شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مسجد در زمان صلح کارکردهای دیگری دارد و باید کارکردهای مساجد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی برجسته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام از صدر اسلام از ظرفیت مساجد در جهت رسیدگی به امور مردم بهره می گرفتند، تصریح کرد: در طول سال های اخیر بویژه در ایام شیوع ویروس کرونا از این پایگاه مهم دینی در اجرای طرح کمک مؤمنانه بهره گرفته شد که اقدام بسیار شایسته ای بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه مساجد کارکردهای بسیاری دارد که باید از آن بهره لازم گرفته شود، تصریح کرد: باید در کنار عبادت از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد نیز در جهت رشد فرهنگی و همچنین رفع مشکلات مردم بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش برجسته مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مساجد محلات باید با شناسایی آسیب های اجتماعی و فرهنگی به دنبال کاهش این معضلات و مشکلات باشند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مساجد، خاطرنشان کرد: باید فعالیت های مسجدی در حوزه غنی سازی اوقات فراغت تابستان دانش آموزان و دانشجویان تقویت شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات