۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۱۲۷۸۴

بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران

بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه‌های علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت «شهید چمران» و روز «استاد بسیجی» بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه‌های علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت «شهید چمران» و روز «استاد بسیجی» بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیدار کردن و هدایت انسان‌ها و پیراستن جان‌ها از غبار فتنه و ساختن دنیایی آباد در مسیر کسب سعادت ابدی، بر دوش دانشمندان متعهد که رسالتی بس سنگین است که گاه به امضای خون می‌انجامد، و شهادت؛ مهر خِتام آن خواهد بود.
انقلاب اسلامی ایران آوردگاه دانشمندانی بود که مجاهدانه در همه عرصه‌ها به میدان آمدند و با بسیج همه توان خود، بی ادعا و تکلف، شاخص‌های استادی را در دنیای نوین، دگرگون ساختند و به بشریت آموختند که اسلام دین تمدن است نه تحجر!

«اساتید بسیجی» عرصه علم را به عمل پیوند داده و با لبیک به نائب امام منتظَر، قدم در مسیر جهادی بی پایان گذاشتند. مجاهدانی بی ادعا که سلاحشان اندیشه و گستره جغرافیای جهادشان به وسعت عالم تفکر است. صف آرایان بنیانِ مرصوصِ جنودِ عقل و پایمردان در مقابل جنودِ جهل! رادمردانی که نه سفر می‌شناسند و نه حضر! جهادشان همیشگی است و مجاهدتشان در راه سعادت دنیا و عقبای بشر؛ دائمی!

مرور تاریخ انقلاب ما به عالَم آموخت که «استاد بسیجی» همیشه در میدان حاضر است؛ و ضمن تربیت انسان‌هایی والا، عالِم، عارف، مجاهد، ساده‌زیست و خداجو، دشمنان قرآن را شناسایی و به جنگ شبهات رفته و توطئه و پلیدی‌های دشمنان را برملا می‌سازد.

مجاهدانی «مطهر» که با «مصباح» هدایت، اندیشه «بهشتی» را برای هدایت و «روشن» نگاه داشتن مسیر انقلاب برآمده از اسلام ناب محمدی(ص) ترویج می‌کنند و در ظلمات و حیرت بشری در عصر غفلت، «محمدی» گونه مایه «فخر» فرزندان «خمینی» کبیر و رهروان «خامنه‌ای» عزیز می‌گردند، مسیری که الگویی چون «شهیدچمران‌ها» دارد.

اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه، سی و یکم خردادماه روز استاد بسیجی که یادآور شهادت دانشمند بصیر و مجاهد بی‌نظیر، «شهید مصطفی چمران» است را گرامی داشته و عهد می‌بندند که همگام با اساتید بسیجی دانشگاه‌ها، ضمن تربیت نسلی انقلابی و دیندار در مسیر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی و دست‌یابی به «تمدن اسلامی» در مسیر ظهور و تبعیت از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تا نثار آخرین قطره خون از هیچ اقدامی فروگزار نخواهند کرد.

ان‌شاءالله

29/3/1401
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات