۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۱۳۰۲۶

بحران سیاسی در درون رژیم صهیونیستی همانند آتش زیر خاکستر تمامی ندارد

بحران سیاسی در درون رژیم صهیونیستی همانند آتش زیر خاکستر تمامی ندارد
بحران سیاسی در درون رژیم صهیونیستی همانند آتش زیر خاکستر تمامی ندارد و هر از چند گاهی منند وضعیت موجود زبانه کشیده و بار دیگر شعله ور می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه لبنانی "الاخبار" امروز (چهارشنبه) نوشت که روند تحولات سیاسی در درون رژیم صهیونیستی مشخص و قطعی نیست هر چند سناریو انحلال کنست (پارلمان) و برگزاری پنجمین انتخابات زودهنگام در سه سال گذشته قوی ترین احتمال به شمار می رود، البته به شرط آن که بنیامین نتانیاهو نتواند ظرف چند روز آینده اکثریت جدیدی در درون پارلمان تشکیل ددهد و کنست را جهت تصدی مجدد پست نخست وزیری در اختیار بگیرد.  

در صورت تحقق یافتن این سناریو می توان فصل جدیدی از بحران سیاسی را پیش بینی کرد که هر از چند گاهی نمایان می شود، در این میان نتانیاهو به عنوان گزینه ثابت سعی دارد با بستن پرونده های قضایی اتهامات نسبت داده شده علیه خود را ببندد تا بتواند به امتیازهای بیشتری دست یابد.

بر اساس این گزارش، دولت انتقالی هر چند صلاحیت تصمیم گیری در خصوص مسائل امنیتی را دارد اما نخواهد توانست قبل از تبلور یافتن روند سیاسی رژیم صهیونیستی به طور قطعی تغییرات زیادی ایجاد کند زیرا در تعامل با جبهه های رو در رو دستگاه  امنیتی حرف اول و آخر را می زند.

ائتلاف دولتی در اسراییل امروز اولین گام خود را در خصوص انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برخواهد داشت و در آن صورت یائیر لاپید وزیر خارجه ریاست دولت انتقالی را برعهده خواهد گرفت و جایگزین نفتالی بنت خواهد شد و تا چند ماه آینده در انتظار برگزاری انتخابات و تشکیل دولت بر اساس نتایج به دست آمده در آن باقی خواهد ماند.

در واقع دولت بنت را در حکم مرده باید تصور کرد هر چند این امر رسما اعلام نشده اما پس از شکل گیری شکاف های داخلی چنین امری نیز تحقق یافت. در حقیقت بنت اکنون بر سر دو راهی سرنگونی یا کناره گیری قرار گرفته است و باید یکی از این دو راه را برگزیند و او نیز کناره گیری از قدرت را برگزیده است.

به نوشته روزنامه الاخبار، در ارتباط با یائیر لاپید رئیس دولت جدید به مدت سه یا چهار ماه تا برگزاری انتخابات و تشکیل دولت جدید بر سر قدرت باقی خواهد ماند. البته به شرط آنکه نتایج به دست آمده در انتخابات های گذشته بار دیگر در این انتخابات تکرار نشود زیرا در این صورت رژیم صهیونیستی به سوی برگزاری ششمین انتخابات زودهنگام رهسپار خواهد شد.

الاخبار با توجه به دستاوردهای کنونی از احتمال تکرار نتایج انتخابات های گذشته در انتخابات پیش رو به عنوان قوی ترین احتمال موجود نام برد.

لازم به یادآوری است که بر اساس بهترین نظرسنجی های به عمل آمده نتانیاهو نمی تواند بیش از ۵۹ کرسی در پارلمان به دست آورد تا بتواند در کنست اکثریت را در اختیار بگیرد.  

بنت و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که مأمور تشکیل کابینه ائتلافی شده بودند، دوشنبه شب برای انحلال کنست و انتخابات زودهنگام به توافق رسیدند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، همچنین دو طرف بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) نیز توافق کردند.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از چند مقام نزدیک به بنت اعلام کرد که وی تصمیم گرفته که در انتخابات آینده بار دیگر شرکت کند و این در حالی است که روزنامه «اسرائیل الیوم» به نقل از برخی منابع در حزب "یمینا" گزارش داد که بنت درصدد کناره‌گیری از دنیای سیاست است.

احتمال کناره‌گیری بنت از دنیای سیاست به دنبال شکست تلاش‌ها جهت تثبیت کابینه ائتلافی کنونی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری، احتمال برگزاری انتخابات برای پنجمین بار طی ۴ سال اخیر (در سرزمین های اشغالی) را تقویت کرده است.

"بنیامین نتانیاهو" رهبر حزب لیکود، دوشنبه شب در واکنش به فروپاشی کابینه ائتلافی "نفتالی بنت" و "یائیر لاپید"، با بیان اینکه دولت بنت از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی شکست بزرگی خورده، از رویای خود برای بازگشت به قدرت پرده برداشت.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی دولت وحدت ملی را (در سرزمین های اشغالی) تشکیل خواهد داد.

در مقابل، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت که «هدف ما ممانعت از بازگشت دوباره "بنیامین نتانیاهو" به قدرت (نخست وزیری) است».

به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از "آویگدو لیبرمن" وزیر دارایی این رژیم اعلام کرد که برگزاری انتخابات در شرایط فعلی، به امنیت و اقتصاد اسراییل ضربه وارد می کند.

۱۴۸۷

ارسال نظرات