۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۷۱۲۷۹۶

مسکو در صدد ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

مسکو در صدد ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه رژیم  صهیونیستی در شورای امنیت
منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند مسکو در صدد ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه این رژیم در شورای امنیت به دلیل حمله اخیر تل‌آویو به فرودگاه بین‌المللی دمشق است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی می‌گویند که روسیه به دلیل اقدام دو هفته پیش جنگنده‌های اسرائیلی در بمباران فرودگاه دمشق، در صدد تدوین یک پیش‌نویس قطعنامه علیه این رژیم در شورای امنیت است. 

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، حمله دو هفته پیش رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، خسارات فراوانی به این فرودگاه وارد شد و وزارت حمل و نقل سوریه از تعلیق پروازها تا اطلاع‌ ثانوی خبر داد. این حمله رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید مسکو همراه شد و اعلام کرد که این حملات اسرائیل قابل توجیه نیست. به همین دلیل نیز قصد دارد اقدامی بی‌سابقه علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام دهد. این در حالی است که اسرائیل اغلب از حمایت مسکو در نهادهای بین المللی برخوردار است.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا اعلام کرد: روسیه در صدد تدوین یک قطعنامه علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل است. 

بر اساس این گزارش، در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مسکو که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد، با اشاره به نحوه انجام حمله صورت گرفته آمده است: «این حمله به گونه‌ای انجام شد که قانون بین‌الملل را نقض کرد و موجب تضعیف ثبات شد و حاکمیت سوریه و سایر کشورها را نقض کرد.لذا باید مسئولان این حمله پاسخگو باشند زیرا این حمله به شدت به توانایی ما در ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه آسیب زد».

مقامات مسئول صهیونیست تاکید کردند که روسیه قبلاً در حال تهیه پیش نویس چنین قطعنامه ای بوده است، اما «شانس روسیه برای دریافت حمایت زیاد نیست». 

در پی حمله دهم ژوئیه رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، مسکو، «اسحاق بن زوی» سفیر این رژیم را فراخواند و از وی درباره حمله اخیر به فردوگاه بین‌المللی دمشق توضیح خواست و توجیه حمله به باند فرود فرودگاه دمشق را قانع‌کننده ندانست.

همزمان «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور از حمله تل‌آویو به فرودگاه دمشق ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: « [بوگدانف] نگرانی عمیق خود را در قبال حمله نیروی هوایی اسرائیل در تاریخ دهم ژوئن به فرودگاه غیرنظامی دمشق ابراز کرده است؛ حمله‌ای که باعث خسارت به باند فرود، تجهیزات، ساختمان‌های ناوبری و آسیب رسانی به پروازهای غیرنظامی و بین‌المللی شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: « [بوگدانف] به سفیر [تل‌آویو] ابلاغ کرد که توجیه طرف اسرائیلی درباره حمله هوایی به فرودگاه بین‌المللی دمشق قانع‌کننده به نظر نمی‌آمد و مسکو منتظر توضیحات بیشتری از جمله درباره چارچوب مکانیسم موجود میان روسیه و اسرائیل برای جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک در قبال سوریه است».

طبق این گزارش، روسیه همچنین اشاره کرد که سیاستی را دنبال می‌کند که اجازه تبدیل شدن خاک سوریه به «میدانی برای درگیری مسلحانه با طرف سوم» را نمی‌دهد. مسکو در عین حال بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور تأکید کرد.

این در حالی است که به گواه روزنامه «وال استریت ژورنال»، رژیم موقت صهیونیستی بسیاری از حملاتش در سوریه را با دولت آمریکا هماهنگ می‌کند. این روزنامه آمریکایی نوشته اکثر حملات اسرائیل مورد تأیید آمریکا قرار گرفته اما ارتش آمریکا به اسرائیل در انتخاب مواضعی که مورد حمله قرار می‌گیرند کمک نمی‌کند. علاوه بر این، همه عملیات‌های اسرائیل در سوریه هم مورد بررسی آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرد.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

انتهای پیام/م

ارسال نظرات