۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۱۲۶۵۶

دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با نخست وزیر ارمنستان

دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با نخست وزیر ارمنستان
تارنمای رادیوی ارمنستان دیشب (۲۸ خرداد) نوشت که کرن دانفرید دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و طرفین در مورد مسائل دوجانبه و مناقشه قره باغ رایزنی کردند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، این تارنمای خبری نوشت که نخست وزیر ارمنستان در این دیدار ضمن تاکید بر رایزنی در مورد مسائل دوجانبه، از کمک آمریکا در پیشبرد اصلاحات دولت قدردانی کرد.

دیپلمات آمریکایی نیز بر اهمیت توسعه و تقویت همکاری ها با ارمنستان در حوزه های گوناگون و از جمله توسعه نهادهای دمکراتیک این کشور تاکید کرد.

به نوشته این تارنمای خبری، پاشینیان همچنین بر نقش کلیدی آمریکا به عنوان یکی از روسای گروه مینسک تاکید و بر فیصله کامل مناقشه قره باغ در چهارچوب این گروه پافشاری کرد.

سفارت آمریکا در ارمنستان پیشتر با انتشار بیانیه‌ای دلیل اصلی سفر دانفرید به ایروان را بررسی و تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رسیدن به یک صلح پایدار عنوان کرده است.

در این بیانیه آمده بود که دانفرید در دیدار با مقام های ارمنستان به روابط دیرینه آمریکا با ارمنستان و ارزش‌های مشترک این دو کشور در پایبندی به اصول دموکراتیک تاکید خواهد کرد.

وی پیش از این در سفری شش روزه به منطقه جنوب قفقاز با مقامات کشورهای آذربایجان و گرجستان دیدار کرده بود. در ماه‌های گذشته با شروع جنگ روسیه و اوکراین سفر مقام های آمریکایی به کشورهای آسیای میانه افزایش یافته است.

ارسال نظرات