۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۷۱۲۹۴۱

لغو سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکیه

لغو سفر وزیر خارجه  رژیم صهیونیستی به ترکیه
منابع رسانه‌ای خبر دادند، با توجه به وضعیت بی‌ثبات سیاسی رژیم صهیونیستی، سفر وزیر خارجه این رژیم به ترکیه احتمالا لغو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که رسانه‌ها اوایل هفته جاری از سفر روز پنجشنبه «یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی این رژیم به ترکیه خبر داده بودند، احتمال لغو این سفر قوت گرفته است.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی از قبیل شبکه «کان نیوز» خبر دادند: «به دنبال رویدادهای سیاسی اسرائیل، سفر لاپید به ترکیه در روز پنجشنبه ممکن است لغو شود و این  موضوع در حال حاضر در حال بررسی است».

منظور این رسانه‌ها به «رویدادهای سیاسی»، توافق  نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

شامگاه دوشنبه (دیشب)، نفتالی بنت و یائیر لاپید توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری کنند. چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر موقت بعدی اسرائیل خواهد شد.

آنها در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند.

گمانه‌زنی درباره احتمال لغو سفر یائیر لاپید به ترکیه در شرایطی انجام شده که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از سفر روز پنجشنبه وزیر خارجه این رژیم به ترکیه خبر دادند.

انتشار خبرها درباره سفر این مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در بحبوحه فضاسازی‌های اخیر پر تکرار ارشد این رژیم علیه ایران منتشر شده است.

در همین راستا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم  صهیونیستی روز یکشنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار کرد. این مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس در صحبت با رجب طیب اردوغان مدعی شد که تهدید ایران علیه شهروندان اسرائیلی‌ در ترکیه هنوز پایان نیافته است.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات