۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۱۳۲۳۹

راه اندازی شبکه نسل ششم چین در سال 2030

راه اندازی شبکه نسل ششم چین در سال 2030
چین سه سال بعد از راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه خود از راه اندازی شبکه نسل ششم این کشور در سال 2030 خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، چین در حال پیش بینی استقرار تجاری شبکه مخابراتی نسل ششم خود در حدود سال 2030 است، زیرا ارتقاء فناوری ارتباطات سیار معمولاً هر 10 سال یک بار اتفاق می افتد.

چاینا موبایل غول مخابراتی چین روز سه شنبه دستورالعمل معماری شبکه نسل ششم را منتشر کرد که اولین نسخه در جهان در نوع خود است که به شتیرح طراحی کلی این شبکه اختصاص دارد.

بر اساس اطلاعات این سند، شبکه های نسل ششم مقادیر بیشتری از داده را با سرعتی بیشتر از شبکه های نسل پنجم منتقل می کنند. کارشناسان می گویند راه اندازی شبکه های نسل ششم به اتصال خدمات ارتباطات بی سیم و ماهواره های زمینی منجر می شود و پوشش جهانی یکپارچه را از این طریق ممکن می کند.

وو هکوان، محقق آکادمی مهندسی چین، در این مورد گفت: «در مراحل اولیه، ما عمدتاً تقاضای بازار را مطالعه کرده و در مورد روند توسعه فنی بحث می‌کنیم. ما ممکن است از سال 2023 یا 2024 تحقیق در مورد استانداردهای نسل ششم را آغاز کنیم. اگرچه هنوز هشت سال تا سال 2030 باقی مانده است، اما در واقع کل برنامه ما فشرده خواهد بود.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات