۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۳۷۸
آیت الله رجبی عنوان کرد؛

اقدامات تحولی قوه قضاییه در ۲ دوره اخیر/ لزوم برخورد با مفسدان و اخلالگران اقتصادی

اقدامات تحولی قوه قضاییه در ۲ دوره اخیر/ لزوم برخورد با مفسدان و اخلالگران اقتصادی
آیت الله رجبی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی گفت: قوه قضاییه با تدبیر و مطابق موازین شرعی با متخلفان برخورد کند.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه به بررسی عملکرد دستگاه قضا در دوره‌های مختلف پرداخت و گفت: قوه قضاییه نهادی بسیار اثرگذار و مهم در نظام اسلامی است که رسیدگی دعاوی و شکایت های مختلف مردم را برعهده دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: تمام افرادی که از زمان آیت الله شهید بهشتی تا کنون به ریاست قوه قضاییه منصوب شدند، افراد صالح و پایبند به نظام بودند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار گرفتند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه طرح های تحولی در برخی دوره های قوه قضاییه اجرایی شده، افزود: هرچند ما تا رسیدن به پیشرفت و کمال نهایی دستگاه قضایی فاصله داریم، اما قوه قضاییه کشور نهادی پاک، موفق و دلسوز برای مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: از زمان ریاست آیت الله رئیسی و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بر قوه قضاییه، نگاه تحولی بر دستگاه قضا حاکم شده و آنها درصدد اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه بودند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: هرچند دوره های مختلف قوه قضاییه تفاوت‌هایی با هم داشته، اما اقدامات تحولی در دوره های اخیر دستگاه قضا، اقداماتی جامع و امیدوار کننده برای مردم است.

آیت الله رجبی قوه قضاییه را مأمن و پناهگاهی برای مردم دانست و ابراز کرد: دستگاه قضایی کشور نهادی مقتدر و سد محکمی در برابر مفسدان و سارقان بیت المال است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: قوه قضاییه با تدبیر و مطابق موازین شرعی با متخلفان برخورد و با دست درازان به بیت المال و اموال عمومی و مفسدان اقتصادی برخورد قاطع انجام دهد.

آیت الله رجبی عملکرد یرخی دولت ها و هشت سال دولت گذشته را نشان از عدم قاطعیت در با برخورد با مفسدان اقتصادی و عدم بستن راه های نفوذ دانست و اظهار کرد: در دو دوره اخیر قوه قضاییه اقدامات مناسبی برای کاهش ایجاد زمینه های فساد و برخورد قاطع با مفسدان و جلوگیری از راه های نفوذ انجام شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با مفسدان و اجرای عدالت اجتماعی را موفق و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه قضایی کشور با هدایت و رهنمودهای امامین انقلاب به سوی رشد و تعالی، کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی مطلوب به دعاوی مردم حرکت کرده است.

ارسال نظرات