۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۱۳۵۰۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

معارف دینی را در قالب های هنری به نسل جدید منتقل کنیم

معارف دینی را در قالب های هنری به نسل جدید منتقل کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه برای گرامیداشت شعائر دینی باید در طول سال برنامه ریزی کرد، گفت: بزرگداشت شعائر دینی بیان کننده تقوای دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شب گذشته در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت با اشاره به اینکه فاصله بین عید قربان تا غدیر با عنوان دهه امامت و ولایت است، گفت: عید قربان یادآور ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه دوری از تعلقات، تسلیم محض شدن در برابر خداوند، بردن فرزند خود به مسلخ عشق ویژگی عید قربان است و در عید غدیر نیز امام علی(ع) به عنوان امام مسلمین معرفی شد، افزود: دوری از تعلقات دنیوی بدون حب اهل‌بیت و امامت آنان راه به جایی نمی‌برد لذا عید قربان باید به غدیر پیوند بخورد تا معنای واقعی خود را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه گرامی‌داشت شعائر اسلامی بیان کننده تقوای درونی است و باید در طول سال برای بزرگداشت شعائر اسلامی برنامه داشته باشیم، تاکید کرد: دستگاه‌ها با همکاری ائمه جمعه در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت که در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه در راستای برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی از ظرفیت گروه‌‌های جهادی و فعالان فرهنگی و قرآنی استفاده شود، گفت: در قالب فعالیت‌های هنری باید معارف اسلامی و حب اهل‌بیت را در دل‌های کودکان، نوجوانان و جوانان رسوخ دهیم.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: در این راستا حوزه هنری، قرارگاه صاحب‌الامر، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی وظایفی متفاوت‌تری دارند و باید به این ظرفیت ها توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه دشمنان با یک حرکت آرام به دنبال ترویج بدحجابی جامعه هستند، تصریح کرد: دشمنان با یک حرکت خزنده می‌خواهند ما را به سمتی ببرند که در مقابل حجاب، حیا و عفاف بی‌تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: امور بانوان استانداری لرستان باید جلسه برنامه معرفت‌افزایی در هفته حجاب و عفاف برگزار کند و زمینه اجتماع بانوان فراهم شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات