۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۱۳۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی:

حوزه باید روحیه عالم پروری را در میان طلاب پرورش دهد

حوزه باید روحیه عالم پروری را در میان طلاب پرورش دهد
معاون پژوهش حوزه های علمیه تأکید کرد که حوزه های علمیه باید با ایجاد هدف گذاری، روحیه عالم پروری در بین طلاب را پرورش دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در جلسه هم اندیشی «دانش مطالعات زن و خانواده مسائل و اولویت های نظام اسلامی» با اشاره به جایگاه پژوهش راهبردی و کاربردی در حوزه ابراز داشت: معاونت پژوهش در عرصه پژوهش در سطح کلان جامعه و مطابق با نیازهای روز موضوعات را استخراج کرده است و همچنین ما نیازهای مورد نیاز روحانیت را هم در برنامه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به تشکیل مرکز بررسی های راهبردی و مطالعات حوزه و روحانیت، یادآور شد: این مرکز در عرصه پاسخ به جامعه دست حوزه را پر می‌کند. می تواند نهاد پژوهش در حوزه نظام خانواده نقش ایفا کند و همچنین برای دیگر نهادها، برنامه های راهبردی را ریل گذاری و تنظیم کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه، توجه حوزه های علمیه به موضوع نظام خانواده را از موضوعات عینی دانست و تصریح کرد: در حوزه های علمیه تبلیغ و پژوهش باید نظام مند بوده و طرح هایی که در این عرصه عملیاتی می شوند، باید شاخصه‌های تبلیغ، پژوهش و آموزش را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در ادامه گفت:‌ حوزه های علمیه باید با ایجاد هدف گذاری، روحیه عالم پروری در بین طلاب را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز لازم است تا روح تحقیق در طلبه دمیده شود، خاطر نشان کرد: اگر شخص با روح تحقیق آشنا شود، این کار بر روی صحبت او هم تأثیر خواهد داشت، لذا ایجاد روح تحقیق و جستجوگری در طلبه آن چیزی است که لازم است به عنوان هدف اصلی، نشانه‌گذاری شود.

ارسال نظرات