۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۷۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد؛

سیره عملی آیت الله کوهستانی؛ الگویی برای بیداری مردم

سیره عملی آیت الله کوهستانی؛ الگویی برای بیداری مردم
مازندران - امام جمعه مشهد گفت: شناساندن شخصیت جامع الاطراف آیت الله کوهستانی(ره) می تواند الگوی عملی و چراغ راه بیداری مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سید احمدعلم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی(ره) که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله کوهستانی عالمی برجسته و با تقوا بود، گفت: این شخصیت برجسته با نفوذ کلمه و اعمال ولایت بر حسب مقامات عالیه که پیدا کرده بود در دل ها و مغزهای افراد نفوذ پیدا می کرد.

وی با بیان اینکه این عالم بزرگ در زمان حیات خود دارای عظمت و کرامت هایی بود، افزود: شناساندن شخصیت جامع الاطراف این عالم می تواند الگوی عملی و چراغ راه بیداری مردم باشد.

امام جمعه مشهد از آیت الله کوهستانی(ره) به عنوان عالمی عارف یاد کرد و گفت: این عالم برجسته مراحل کمال الهی را تا بالاترین درجات پیمود و بهترین توشه را در عرصه زندگی برداشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در جامعه ای که همه سیاست زده شده و به آخرت و مقامات عالیه عبودیت پرودگار چندان فکر نمی کنند و اگر هم باشد طعمه یک عده دکان دار می شوند؛ جای آیت الله کوهستانی خالی است که بخش عظیمی از معنویت کشور را در روستای کوچک کوهستان تامین می کرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به گذشت چندین دهه از ارتحال آیت الله کوهستانی، برگزاری این همایش را حرکتی ارزشمند در جهت بزرگداشت چنین عالم باتقوایی ستودنی دانست.

محمود شالویی، مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی گفت: عالمانی همچون آیت الله کوهستانی لنگرگاه های زمین هستند و ملجأ و پناهگاه مردم هستند.

وی افزود: ما باید این شخصیت های بزرگ را از حالتِ محدودِ همایش‌ها خارج کنیم و شناسایی آنها را در جامعه در بین عموم مردم افزایش دهیم.

شالویی خاطرنشان کرد: سبک زندگی، آثار و رفتار این علما اگر در جامعه رسوخ کند کاری بسیار عظیم در حوزه نشر فرهنگ اسلامی صورت می‌گیرد.

دکتر بلخاری، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز در این همایش از چاپ مجموعه مقالات همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی از سوی این انجمن خبر داد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات