۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۱۳۷۴۱
امام جمعه شهر چمران:

آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان است

آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان است
خوزستان_حجت الاسلام عبادی گفت: امروز آمریکا جنایتکارترین و ناقض‌ترین حقوق بشر در جهان است. آن‌ها دروغ می‌گویند که مدافع حقوق بشر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه شهر چمران در جمع مومنان با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اظهار کرد: به همه خانواده سفارش می‌کنم شروط سنگین برای ازدواج جوانان نگذارند و تشریفات پرهزینه را کنار بگذارند.

وی افزود: فعالان فرهنگی، رسانه‌ها و موسسات خیریه ازدواج‌های آسان را تبدیل به یک گفتمان کنند، اگر موضوع ازدواج جوانان حل شود بسیاری از معضلات اجتماعی مرتفع می‌شود.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: مسئولان تسهیلات ازدواج جوانان را بیشتر کنند و در این امر اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام عبادی در ادامه با اشاره به آغاز ایام پرفضیلت ماه ذی‌الحجه و روز عرفه گفت: از مسئولان درخواست داریم افراد کم‌بضاعت از زیارت امام حسین (ع) محروم نشوند و شرایط را برای همه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از طریق زمینی مهیا کنند.

وی همچنین متذکر شد: تقاضای دیگری که از همه صاحب‌خانه‌ها داریم این است که با مستأجران همکاری کنند و شرایط را برای این عزیزان سخت نکنند.

امام جمعه شهر چمران تأکید کرد: سران سه قوه هم افزایش بیش از ۲۵ درصد اجاره‌بها را ممنوع کردند. ولی حتی اگر این مصوبه هم نباشد اخلاق اسلامی و انسانیت اقتضا می‌کند در این شرایط سخت اقتصادی به همدیگر کمک کنیم.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: امروز متأسفانه در صنایع و معادن ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز از این ظرفیت‌ها به ویژه در صنعت معدن استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: یکی از آفت‌های صنعت و معدن خام‌فروشی در این حوزه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها این امر را مطالبه کردند و مسئولان را از خام‌فروشی بر حذر داشتند.

امام جمعه شهر چمران همچنین با اشاره به سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، گفت: امروز آمریکا جنایتکارترین و ناقض‌ترین حقوق بشر در جهان است، آن‌ها دروغ می‌گویند که مدافع حقوق بشر هستند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: جنایات این کشور در دهه ۶۰ در ایران اسلامی و در کشور‌های منطقه گویای همه چیز است جنایت‌هایی که در عراق، ویتنام، افغانستان، پاکستان و دیگر کشور‌های منطقه انجام دادند، تبلوری از نقض حقوق بشر و دروغ‌های آمریکایی است.

وی افزود: در مورد عملکرد شهرداری شهر چمران انتظار مردم از شهرداری این است که پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری بگیرد.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: موضوع دیگری که باید شهرداری شهر چمران به آن اهتمام داشته باشد موضوع زیباسازی و مبلمان شهری است که این مسئله نیاز به توجه جدی دارد.

حجت الاسلام عبادی در پایان گفت: شهرداری پروژه‌های عمرانی خوبی در شهر برای اجرا طراحی کرده که ان‌شاءالله به زودی شاهد اجرای این پروژه‌ها و تقدیم آن‌ها به مردم شریف شهر چمران خواهیم بود. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات