۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۴۴۲۱۳

گزارش عملکرد طلاب مدرسه صاحب الزمان ماهشهر در مقابله با کرونا

گزارش عملکرد طلاب مدرسه صاحب الزمان ماهشهر در مقابله با کرونا
تشکیل گروه‌های پاسخ به شبهات و ضدعفونی محلات مختلف از جمله عملکرد گروه‌های جهادی مدرسه علمیه صاحب الزمان ماهشهر در مقابله با کرونا ویروس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه‌های رهبرانقلاب و مراجع عظام تقلید، علما و اکابر حوزه و متخصصان امر مبنی بر مراقبت و حفاظت از خود و محیط اطراف، حوزه‌های علمیه همچون سال‌های گذشته که گامی ارزشمند در امور جهادی از جمله حادثه‌های تلخ زلزله و سیل برداشته بودند اکنون نیز در کسوت خدمت به مردم، جهادگونه وارد عرصه مبارزه همه جانبه با این ویروس مسری شدند.

براین اساس حوزه علمیه صاحب الزمان ماهشهر همچون بقیه حوزه‌ها به صورت جهادی و انقلابی وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا شد و در آغاز با تعطیل کردن دروس و تغییر آن به حضور مجازی جهت محافظت از سلامت طلاب، گام اول مبارزه را در پیش گرفت.

در گام دوم طلاب و بسیجیان در دو مرحله در سطح ماهشهر به قرارگاه پدافند زیستی شهرستان پیوستند، فعالیت مدرسه در مرحله اول، حضور در فضا‌های حقیقی و مجازی و یافتن شبهات مطرح روز و پاسخ دادن به آن‌ها بود.

طلاب و روحانیت حوزه علمیه با بکارگیری سلاح علم و دانش و تشکیل واحد رسانه و همچنین پاسخگویی به سؤالات و شبهات، جواب‌های ارزنده‌ای به سیل هجمه‌های دشمنان که هدفشان تزلزل و ناامیدی مردم نسبت به اسلام و مقدسات آن است، داده و از آرمان‌های والای اعتقادی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

طلاب در مرحله دوم با پیوستن به قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ماهشهر، گروه طلاب جهادی را تشکیل داده و با حضور در محله‌های مختلف شهرستان، معابر و منازل را ضد عفونی و گند زدایی کردند.

با توجه به کمبود امکانات موجود در قرارگاه، حجت الاسلام خوشبین، مدیریت حوزه علمیه صاحب الزمان تعداد شش پمپ ضدعفونی را از اعتبارات این مدرسه خریداری و در اختیار نیرو‌های طلبه برای خدمت رسانی قرار داد، ناگفته نماند در این مدت کمک‌های مادی و معنوی حوزه علمیه شامل حال گروه‌های جهادی شده است.

طلاب بسیجی با حضور در محله‌هایی همچون ماهشهر، شهرک طالقانی، شهرک مدنی، شهر چمران و روستا‌های اطراف به ندای، ولی امر مسلمین و مراجع عظام لبیک گفته و عملکرد مثبتی در کارنامه حوزه‌های علمیه ثبت کردند.

فعالیت حوزه علمیه ماهشهر هنوز هم در قالب پاسخگویی به شبهات و همچنین ضدعفونی کردن مناطق مختلف حوزه استحفاظی در حال انجام است و تا شکست این بیماری ادامه خواهد داشت. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات