۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۴۴۱۸۴
توصیه‌های علمای خوزستان؛

از دستورالعمل بهداشتی ومعنوی تا تقدیر از حضور جهادی روحانیت در بیمارستان ها

از دستورالعمل بهداشتی ومعنوی تا تقدیر از حضور جهادی روحانیت در بیمارستان ها
علمای خوزستان با ارائه توصیه ها و دیدگاه های خود به تبیین شرایط کنونی و اقداماتی که لازم است از سوی مردم و مسؤولان اتخاذ شود پرداختند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویروس کرونا این روز‌ها انسانی را که پا به ماه گذاشته و در نتیجه غرور گسترش علمی روز به روز آفریدگار را فراموش می‌کند، عاجز و درمانده کرده است، ویروسی که بیش از ۱۳۰ کشور را در برگرفته است. انسانی که دچار غرور علمی شده و ادعا می‌کند هیچ معادله و مساله مجهولی نیست که به آن دست پیدا نکرده است، اما در برابر ویروس دست ساخته خود ابراز عجز می‌کند.

خداوند «اسمه دواء و ذکره شفاء» قطعا بر بنده ضعیف النفس ترحم نموده و قدرت مبارزه و ریشه کنی ویروس کرونا را ارزانی خواهد کرد. انسان بدون اذن و قدرت خداوند قادر به انجام کاری نیست و در این روز‌های ترسناک حاکم بر جامعه بشری بایستی روی تضرع به خداوند و توسل به اهل بیت (ع) آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه تمامی مشکلات و دغدغه‌ها نتیجه عمل انسان است، خاطرنشان کرد: وقتی خداوند متعال سخت می‌گیرد برای این است که انسان در دل شب ناله‌ای بزند و یا الله بگوید و خداوند متعال در سایه این توجه، سختی‌ها را از بین می‌برد.
                                       
امام جمعه اهواز با اشاره به توصیه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر توجه به جهاد بهداشتی همراه با مناجات با خداوند متعال، اظهار داشت: ارتباط با خداوند متعال جایگاه خاص خود را دارد، اینکه خداوند متعال سخت می‌گیرد و با یک میکروب همه عاجز می‌شوند، پروردگار می‌فرمایند تو از برنامه من فاصله گرفته ای، استغفار بهترین داروخانه است و براساس آیه ۱۰ سوره مبارک نوح «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا»، حضرت نوح (ع) به امت خود فرمود استغفار کنید.
 
 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
آیت الله موسوی جزایری:
توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان را با گوش جان شنیده و عمل کنیم

همچنین آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه علمیه خوزستان با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر شر ویروس منحوس کرونا از همه مردم دنیا به‌ویژه مخلصین ملت شریف ایران بر طرف شود، خاطرنشان کرد: در این روزها، دست حاجت به سوی حضرت رب الارباب بلند کنیم و برای دنیا و آخرت ملت مان دعا کنیم.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه باید به ائمه اطهار به‌ویژه قبله حاجات و کعبه آمال امام عصر روحی لتراب مقدمه الفداء توسل نماییم، تصریح کرد: توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان را با گوش جان شنیده و عمل کنیم و از این گونه بلایا که هدف از آن‌ها امتحان و قطعاً برای ما سازنده است نگران نباشیم.
                                
آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: کاری که اکنون پرستاران انجام می‌دهند علاوه بر درمان بیماری‌های جسمی، به نوعی درمان روحی برای بیمار به شمار می‌رود و این خود یک نوع عبادت است.

وی گفت: در حدیثی آمده که خداوند در دل شکسته انسان‌ها است، به عبارتی خداوند عبادت را نصیب پرستاران کرده است.
 
 
 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
با رعایت نکات بهداشتی و توسل بخدا، بیماری کرونا را پشت سر می‌گذاریم

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه براساس توحید افعالی هیچ چیزی در عالم هستی بدون اذن خداوند متعال نیست، اظهار داشت: در زمینه ویروس کرونا اگر ابعاد بهداشتی را خوب رعایت کنیم و توسل، توکل به خداوند متعال و بازگشت به دستورات دینی را سرلوحه خود قرار دهیم، قطعا این بیماری را پشت سر خواهیم گذاشت.
                                    
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: مردم در روز‌های آینده سعی کنند که از منازل خود برای غیر کار‌های ضروری خارج نشوند و حتما به توصیه‌های پزشکی توجه کنند و در اوقات خلوت به ویژه قبل از سحر، دعا و مناجات داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با تشکر از جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به مبارزه با ویروس کرونا گفت: مجموعه کادر درمانی، شب و روز خود را برای بهبود سلامتی مردم اعم از پیشگیری و درمان وقت گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص اجتماع مردم با توجه به ویروس کرونا، اظهار داشت: توصیه متخصصان به خودداری از ایجاد اجتماع براساس اقتضای ضرورت بوده است چراکه با توجه به این اقدامات کمتر به این ویروس مبتلا خواهیم شد.
 
 
 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
 
آیت الله کعبی:
معنویت و سلامت دو روی سکه حقیقت توحید است
 
آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش رسانه های بیگانه برای کروناهراسی در کشور و ایجاد تقابل بین سلامت و معنویت گفت: نگاه اسلام به پیشرفت، علم و تحولات زمان بر اساس باورها و ارزش های اسلامی و فقه اسلامی یک نگاه جامع است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: این که برخی تصور کنند که تنها با دعا، توسلات و توجهات الهی بدون توجه به نظام اسباب و مسببات و بهداشت و درمان می توان اوضاع را سامان داد یک نگاه غلط، جاهلانه و انحرافی به آموزه های اسلامی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این که کسانی به نام بهداشت و نظام سلامت بخواهند دعا و توسل و توجهات به ائمه اطهار(ع) را تخطئه کنند نیز اشتباه بزرگی است، استفاده از دارو و درمان و رعایت نظام بهداشت و سلامت در سایه توسلات به این وسائط فیض الهی است و در سایه تضرع و توجه به خدا در شدائد حاصل می شود چرا که همه چیز دست قدرت لایزال الهی است.

وی با اشاره به مجاهدت این روزهای طلاب و فضلا عنوان کرد: طلاب، فضلا و روحانیت در قالب گروه های جهادی در کنار پرستاران و پزشکان در بیمارستان ها به مردم و بیماران کمک می کنند و در سطح شهر برای ضد عفونی کردن شهر و رسیدن مایحتاج بهداشتی به مردم کمک رسانی می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز روحانیت یکی از صحنه های خدمت اجتماعی مانند سیل و زلزله را در مقابله با کرونا تجربه می کند و در حال جهاد برای خدمت به مردم است.

 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
آیت الله حیدری:
به اعتقاد کم خردان خلاصه نسخه‌های قرآن و احادیث اهل بیت (ع) ما را از درمان پزشکی بی نیاز می‌کند

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کم خردان عنوان می‌کنند که نیازی به درمان پزشکی نداریم و خلاصه نسخه‌های قرآن و احادیث اهل بیت (ع) ما را از درمان پزشکی بی نیاز می‌کند که اینگونه جملات هیچگاه مورد تایید اسلام واقعی نبوده است.
                                              
وی گفت: تاکید بر علم پزشکی یک سیره متشرعه در میان مسلمانان است؛ هرچند که اعتقاد ما بر این است که سلامتی و بیماری هر دو از سوی خداوند است و نیز برای هر اتفاقی علتی وجود دارد، بنابراین درمان پزشکی از دیرباز میان مسلمانان رواج فراوانی داشت و این جملات فرق ضاله و دشمنان تنها در تخریب وجهه دین اسلام است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پزشکان و پرستاران با به خطر انداختن جان شان از مردم و بیماران مراقبت می‌کنند، تصریح کرد: همانطور که دفاع از حرم خیل عظیم بسیجیان و انقلابیون را به جهانیان به ویژه ملت ایران نشان داد، کرونا ویروس نیز جانفشانی پزشکان و پرستاران را به نمایش گذاشت.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: محتکران همان تروریست‌های سلامت و جنایتکاران بشریت هستند که جان مردم را به خطر می‌اندازند و از قوه قضائیه و نیرو‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهیم با چنین اشخاصی برخورد شدیدی داشته باشند.
 
 
 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده:
عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط موجود سعی در شایعه پراکنی و دوری مردم از مقدسات دارند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی را از عموم خواستار شد و گفت: نماز جمعه به عنوان مهمترین اجتماع اسلامی با توجه به شرایط جاری برگزار نمی‌شود؛ هرگونه اجتماعی باید لغو شود چرا که از نظر آموزه‌های دینی حفظ سلامتی و پیشگیری از واجبات است و عمل به توصیه‌های متخصصان پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی، الزامی بدانند.

وی ادامه داد: عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط موجود به اعتقادات مردم حمله و با شایعه‌پراکنی سعی دارند که مردم را از مقدسات خود دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: در اسلام حفظ سلامت و جان انسان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کسی در شرایطی احساس خطر کند بسیاری از واجبات همچون روزه، حج و حتی نماز جماعت از او ساقط می‌شود.
                                               
استاد حوزه علمیه اهواز اظهارداشت: هیچ یک از مراجع تقلید و عظام جهان تشیع نسبت به نفی موضوعات پزشکی سخنی نگفتند، دین مبین اسلام راه روشنی برای کمک به همه انسان‌ها در این شرایط بحرانی است، اما دشمنان از این فرصت برای عقده‌گشایی خود تلاش می‌کنند.
 
 
 
 
فعلا منتشر نشود/توصیه‌های بهداشتی و معنوی علمای خوزستان به مردم
امام جمعه خرمشهر:
سهل انگاری در حفظ سلامت و جان خود و دیگران گناه کبیره است
 
حجت الاسلام محمدجواد عادلپور امام جمعه خرمشهر در پیامی مردم خرمشهر را بر ماندن در خانه‌ها و رعایت نکات بهداشتی در کنار توسل و تضرع به ذات حضرت حق فراخواند.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همشهرستانی‌های بزرگوارم

سلام علیکم

همانگونه که مطلع هستید مدتی است که کشور ما و بسیاری از کشور‌های جهان گرفتار ویروس منحوس و خطرناک کرونا شده است.

آنچه میتواند ما را به سلامت از این خطر خارج کند، وحدت و انسجام و همدلی تمام آحاد در عمل نمودن به توصیه‌های مسئولین نظام سلامت و توجه ویژه به معنویت است.

همشریان ارجمند، با توجه به اعلام وزیر بهداشت و درمان و تاکید مسئولین مبنی بر جدی گرفتن خطر بیماری کرونا و در خانه ماندن. حقیر از همه مردم دیار عزیزم درخواست میکنم به این توصیه‌ها توجه کنند.

جهت حفظ سلامت خود و خانواده و آحاد جامعه؛ اکیدا از سفر کردن اجتناب کنند، تا میتوانند از خانه خارج نشوند و از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز به خروج از منزل نکات بهداشتی و احتیاطی توصیه شده را انجام دهند.

برادران و خواهران ارجمندم، همه ما شرعا وظیفه داریم که نسبت به حفظ سلامت و جان خود و دیگران دقت کنیم، سهل انگاری در این خصوص گناه کبیره است، قرآن می‌فرماید:

ولاتلقوا بایدیکم الی التهلکه

با دست خود، خود را به موقعیت و وضعیت هلاکت نیفکنید.

از همه علمای بزرگوار و روحانیت و خطبا و مبلغین و اساتید دانشگاه و معلمان و مداحان و متنفذین و زعما و شیوخ و روسای عشائر و حمائل و هنرمندان و... برادرانه میخواهم که با تبیین و روشنگری، مردم و خانواده‌ها و جوانان را بیش از گذشته آگاه و به عمل کردن به توصیه‌ها ترقیب کنند. مردم نیز به طور مستمر به خویشان و آشنایان و همسایگان توصیه کنند.

برای شکست این ویروس منحوس؛ باید هر خانه به پایگاه سلامت و هر فرد مامور مبارزه با کرونا تبدیل شود.

دعا و توسل را با تضرع انجام دهید. در پایان بار دیگر از همه پزشکان، پرستاران، بهورزان، و کارکنان و مسئولین بخش سلامت صمیمانه و با تمام احساس و عشق تقدیر و تشکر میکنم.

از خدا مسئلت میدارم که به حق محمد و آل محمد (ع) هرچه سریعتر شر این ویروس را از سر این ملت و مسلمانان وهمه‌ی مردم جهان بردارد./۹۴۵۶//302/خ

حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
خداوند «اسمه دواء و ذکره شفاء» قطعا بر بنده ضعیف النفس ترحم نموده و قدرت مبارزه و ریشه کنی ویروس کرونا را ارزانی خواهد کرد.
0
0