۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۱۳۸۷۲
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم:

باید جلوی ورود سگ‌ها به بوستان‌ها گرفته شود

باید جلوی ورود سگ‌ها به بوستان‌ها گرفته شود
حجت الاسلام گرجی با اشاره به پدیده سگ گردانی گفت: باید از ورود سگ دست آموز و سگ ولگرد به بوستان های قم جلوگیری شود، چرا که مردم قم در بوستان ها امنیت ندارند.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به نهی دین اسلام از نگهداری سگ در منزل گفت: هدف اسلام تعالی انسان است و خداوند بشریت انسان را برای رسیدن به مقامات عالیه آفریده تا از قید حیوانیت رها شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام نگهداری سگ را برای غرض عقلایی حلال می داند، ادامه داد: سگ گردانی و نگهداری سگ به دو دلیل حفظ حقوق حیوان و درندگی ذاتی سگ حرام و مذموم شمرده شده است.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به سرایت بیماری های مختلف از سگ به انسان ابراز کرد: رشد کیست خاصی در کبد انسان، توسط مدفوع و آب دهان سگ اتفاق می افتد لذا بهداشت عمومی و بهداشت روانی جامعه اقتضاء دارد در محیط عمومی سگ پرسه نزند.

 دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم با یادآوری اینکه ستاد ضابط قضایی نیست، تصریح کرد: ارگان هایی به عنوان ضابط قضایی و دستگاه های برخورد کننده معرفی شده‌اند و وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه، سازماندهی و هدایت گری است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار ممنوعیت جدی و دقیق از ورود هرگونه حیوان به بوستان های قم شده است، اظهار کرد: از ورود سگ دست آموز و سگ‌های ولگرد به بوستان های قم باید جلوگیری شود چرا که مردم قم در بوستان های این شهر امنیت ندارند.

حجت الاسلام گرجی خواستار برخورد با سرنشینان خودروهایی شد که با خود سگ حمل می کنند و ادامه داد: حکم شرعی سگ گردانی به اطلاع عموم رسیده و مجدد خواهد رسید و از مسؤولان مربوطه خواهانیم که با پدیده سگ گردانی و سگ های ولگرد مقابله کنند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به حوادث دامشهر قم خاطرنشان کرد: امروز در استانداری قم برای برخورد ریشه ای با پدیده سگ های ولگرد جلسه ای اتخاذ شد و ما هم مطالبه برخورد با این پدیده نامبارک را وظیفه خود می دانیم چرا که رهایی این حیوانات اولاً منشأ بیماری برای همه مردم شهر  است و ثانیاً عامل ناامن کننده ای برای جامعه خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
چندباری در بوستان های شهر با این پدیده مواجهه شدم وبسیار آزار دهنده بود و مخصوصا خانواده ام ناراحت شدند امیدوارم این فرهنگ غلط غربی ازبین جوانان و خانواده های ایرانی رخت بربندد
2
0
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
حجاب بانوان و سگ گردانی معضلی برای شهر قم شده، مسؤولین به فکر باشند.
1
0