۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۱۳۹۳۷

بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور

بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور
با وجود ۲۵میلیارد و ۷۰میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای کشور، در زمان حاضر حدود ۵۰درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و حدود ۵۰درصد از این ظرفیت خالی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن 283 روز از سال آبی، تا 11 تیرماه (سال آبی 1401ـ1400) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود 25.07 میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر 4 درصد کاهش است.

با وجود 25 میلیارد و 70 میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای کشور، در زمان حاضر حدود 50 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و حدود 50 درصد از این ظرفیت خالی است.

فیروز قاسم‌زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این خصوص گفت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری 27.83 میلیارد مترمکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به‌ترتیب حدود 27 درصد، 33 درصد، 55.3 درصد و 64 درصد است.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیشِ‌رو، رعایت الگوی بهینه مصرف از سوی مردم عزیز، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات