۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۷۱۳۶۲۱

تولید نوعی ماده ضدعفونی‌کننده ارگانیک توسط یک شرکت دانش‌بنیان

تولید نوعی ماده ضدعفونی‌کننده ارگانیک توسط یک شرکت دانش‌بنیان
یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مازندران موفق به تولید نوعی ماده ضدعفونی‌کننده ارگانیک شده است که بسیاری از مشکلات ضدعفونی میوه‌ها و سبزیجات را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، میوه‌ها و سبزی‌ها از زمان برداشت تا موقعی که به دست مصرف‌کننده برسد، در معرض آلودگی های میکروبی قرار می گیرند. این محصولات می‌توانند بر روی سطوح خود باکتری و کپک را حمل نمایند که این مساله علاوه بر کاهش ماندگاری، منجر به مسائل شدید بهداشتی برای مصرف کننده می شود. از طرفی شستشو تنها با آب، به اندازه کافی نمی تواند محصول را در برابر باکتری و قارچ استریل نماید. 

بنابراین جلوگیری از انتشار بیماری ها و افزایش ماندگاری آن ها دو دلیل لزوم ضدعفونی کردن میوه ها و سبزی است اما ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی نیز به نوبه خود عوارض و مشکلاتی ایجاد می‌کند. حالا یک شرکت دانش بنیان توانسته است با تولید ماده ضدعفونی کننده ارگانیک، به بهبود بخشیدن روند ضدعفونی سبزیجات و میوه ها کمک کند. در ادامه به گفتگو با «عبدالله عاطفی» مدیر عامل این شرکت پرداختیم.

 عبدالله عاطفی درباره آغاز فعالیت خود در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال 85 آغاز کرده و علاوه بر تولید مواد ضدعفونی کننده میوه ها و سبزیجات، در زمینه تولید واکس میوه ها، ضدعفونی کننده دست و ضدعفونی کننده سطوح فعالیت دارد.  

مدیر عامل شرکت پوشش حیات سبز درباره تفاوت این محصول با نمونه های مشابه در بازار گفت: این ماده ضدعفونی کننده به دلیل وجود عصاره گیاهی در خود محصولی ارگانیک است یعنی تاثیری روی بافت میوه ها ندارد و به داخل آن رسوخ نمی کند و باعث پوسیدگی  آن ها نمی شود، در حالی که نمونه های موجود در بازار برپایه شیمیایی است و به بافت میوه آسیب می زند و باعث از بین رفتن زودتر آن می شود. همچنین  این محصول مشابه خارجی ندارد. 

وی در ادامه درباره محصول دیگر این شرکت که واکس میوه است گفت: واکس میوه ارگانیک ماده ای است که روی سطوح میوه قرار میگیرد و از پوسیدگی زودهنگام آن جلوگیری می کند که  توسط انباداران میوه و یا فروشگاها برای نگه داری بلند مدت میوه ها استفاده می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید ما به دلیل شرایط تحریم محدود است و نسبت به تقاضای بازار و مشتری صورت می گیرد؛ در حالی که ما ظرفیت تولید روزانه یک تن از این محصول را داریم.

عاطفی در پایان درباره قیمت این محصولات در مقایسه با نمونه های شیمیایی گفت: این ماده ضدعفونی کننده علاوه بر بی ضرر بودن  با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کنندگان  قرار می گیرد . 

انتهای پیام/ ت 10

ارسال نظرات