۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۰۲۳

جشنواره های گردشگری از بهار تا زمستان در یزد برگذار می شوند

جشنواره های گردشگری از بهار تا زمستان در یزد برگذار می شوند
امروزه جشن میوه‌ در قالب جشنواره‌ها جزو یکی از جذابترین و پرطرفدارترین رویدادهای گردشگری شده اند و یزد از بهار تا زمستان میزبان این جشنواره‌هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس در یزد، یکی از اتفاقات خوبی که با پیوست گردشگری اتفاق افتاده مراسم‌های شکرانه برداشت میوه و جشن میوه‌ها و جشنواره‌های متعدد فرهنگی بود که توانست در یزد به خوبی برنامه‌ریزی شود، جشن‌هایی که در ایران باستان نیز به وفور متناسب با برداشت میوه‌ها و با رویکرد شکرگزاری برگزار می‌شد.

یکی از مهمترین این جشن‌ها را می‌توان جشن انار عنوان کرد که جزو پرطرفدارترین جشنهای برداشت میوه در استانهایی مانند یزد و کرمان است، این جشنواره به خوبی توانست جای خود را در کشور باز کند و به یکی از مهمترین رویدادهای ملی گردشگری تبدیل شود.


جشن انار یا «ناردونه» یکی از جشنهایی بود که شهرستان تفت برای اولین بار به صورت جشنواره گردشگری میزبان آن شد و توانست در این رویداد ضریب اشغال هتلها را به ۱۰۰ درصد برساند و جمعیت بسیار زیادی را به سوی خود روانه کند، آن هم نه فقط از سایر استانها و شهرستانها بلکه یزدی‌های زیادی نیز به سمت این جشن روانه شدند و در آن شرکت کردند.

پس از این‌که رویداد گردشگری انار توانست طرفداران زیادی پیدا کند و جامعه محلی به خوبی از آن ذی‌نفع شدند، جشنواره‌های متعدد برداشت میوه از انگور و زردآلو و پسته و خرما گرفته تا انجیر و توت و بادام و ... به جشنهای شکرگزاری افزوده شدند به طوری که امروز جزو جاذبه های فصلی از آنها میتوانیم یاد کنیم.

جشن شکرگزاری توت در روستای ترکان و سپس جشن شکرگزاری زردالوی فراغه جز رویدادهای میوه ای بودند که برگزار شدند.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان این که رویدادهای متنوع گردشگری در انتظار مردم است، اظهار کرد: چندین رویداد فصلی مانند جشنواره توت مزرعه ملا، جشنواره البالو طزرجان، گیلاس آمحسن ده بالا، بهشت میوه‌های نصر آباد و ... در شرف برگزاری است.


وی با بیان این‌که رویدادمحوری جزو مهمترین رویکردهای توسعه گردشگری است، گفت: مصمم هستیم تا گردشگری یزد را با رویدادهایی که پیش رو هستند، نوع بخشی کرده و توسعه بدهیم که البته این مسئله مستلزم همراهی جامعه محلی و مردم به عنوان ذی نفعان اصلی این برنامه هاست.

آخوندی با بیان این‌که مردم تاکنون به خوبی از برگزاری رویدادهای گردشگری استقبال کرده‌اند گفت: یکی از ویژگی‌های مهم و جالب توجه این رویدادها عرضه محصولات و فراورده های جانبی یک میوه و محصول است که بازار خوبی را به خصوص برای روستاییان فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد از برگزاری رویدادهای متنوع دیگر در قالب صنایع دستی هر منطقه و جاذبه های هر منطقه یاد و تصریح کرد: ظرفیت‌های شهرها و روستاهای استان را با برگزاری رویدادهای گردشگری به رخ میکشیم و برای این جاذبه‌ها رویدادهای گردشگری با محور بودن مردم تعریف خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که هر منطقه با برگزاری رویدادهای مختص خود میتواند برند شود، گفت: دهیاریها و شهرداری‌ها به خوبی میتوانند این جاذبه‌ها را شناسایی کنند و به ما در برگزاری آنها همانند قبل کمک کنند.

اما حالا که حرف از رویدادهای گردشگری شده بهتر است بدانیم که رویدادهای متنوع می‌توانند در مدیریت سفر موثر باشند و علاوه بر جذب گردشگران، در برندسازی موثر باشند.

انتهای پیام/ر/ی

ارسال نظرات