۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۱۳۹۸۸

کنایه مفتی لبنان به اعراب؛ تاریخ با پهپاد ساخته می‌شود، نه بر روی کاغذ

کنایه مفتی لبنان به اعراب؛ تاریخ با پهپاد ساخته می‌شود، نه بر روی کاغذ
احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در واکنش به نشست مشورتی وزرای خارجه عرب در بیروت گفت: تاریخ با پهپاد ساخته می‌شود، نه بر روی کاغذ.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، احمد قبلان مفتی جعفری لبنان یکشنبه از نشست مشورتی وزرای خارجه عرب که روز گذشته در بیروت برگزار شد، انتقاد کرد.

قبلان با کنایه به نشست وزرای عرب، گفت: «همان طور که نمی‌توان بر روی کاغذ، تاریخ را ساخت، نمی‌توان به دور از سه پهپادها شناسایی که تاریخ عرب را برای وزرای خارجه عرب یادآور می‌شود، تاریخ ساخت».

حزب الله لبنان شامگاه گذشته خبر داد که سه پهپاد را بر روی میدان گازی مورد مناقشه کاریش به پرواز درآورده است تا پیام خود را به رژیم موقت صهیونیستی برساند.

پایگاه خبری العهد به نقل از مفتی جعفری لبنان گزارش داد که «ما در وسط جنگی قرار داریم که شما آن را آغاز کردید. در میان شماتت عربی و رفتار انتقامجویانه که وضعیت لبنان و سوریه را به اینجا رساند، چشمها نیز به آبهای اقتصادی دوخته شده است که حاکمیت ما به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: «اتحادیه عرب، برای عربها ضرورت دارد، ولی اگر در مقیاس جمال عبدالناصر و مواضع وی باشد که نمی‌توانست نابودی و انزوای سوریه و مقاومت را بپذیرد؛ [مقاومتی که] نماد بزرگترین جنبشهای حاکمیتی جهان است».

این مقام لبنانی خاطر نشان کرد، لبنان با وجود همه شرایطی که دارد، در زمینه حاکمیت و تأثیرگذاری، قوی‌ترین باقی خواهد ماند و کشوری که برای هویت خود مبارزه می‌کند، شکست نخواهد خورد.

قبلان ادامه داد: «طرح سیاسی که عبری را نمی‌پذیرد، شعارهای خود را به گور نخواهد برد؛ همان گونه که بسیاری از عربها شعارهای خود را به گور بردند. ما خطاب به سازشکاران می‌گوییم که رسیدن به مریخ آسانتر از آن است که بر روی تسلیم شدن یا تضعیف لبنان حساب بازکنند».

وی در پایان تأکید کرد، سازشکاران باید به یاد بیاورند که جنگ بر سر گاز، در شرق دریای مدیترانه در جریان است و بحران گاز باعث می‌شود که منابع لبنان در صدر قرار داشته باشد. ارتش و مقاومت و مردم لبنان هم می‌توانند از آبهای حاکمیتی و اقتصادی خود دفاع کنند.

نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی، شنبه در بیروت برگزار شد. هدف ادعای این نشست، بررسی اقدامات مشترک و مقابله با چالش‌ها و موانع بین کشورهای عربی عنوان شد. احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که پیام برگزاری این نشست در بیروت این است که کشورهای عربی در کنار لبنان، رهبران سیاسی و ملت آن قرار دارند./۹۸۸/

ارسال نظرات