۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۴۰۶۲
حجت الاسلام فولادی:

قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی به پشت پرده غربالگری جنین ورود کنند

قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی به پشت پرده غربالگری جنین ورود کنند
نویسنده کتاب «کاهش جمعیت» با بیان اینکه بی دفاع‌ترین موجود زنده جنین انسان است، گفت: اگر حتی یک مورد جنین بی گناه در ایران کشته شود همه نهاد‌ها باید به خط شوند.

حجت الاسلام مجید فولادی نویسنده کتاب «کاهش جمعیت آخرین راهبرد غرب» در گفت و گو با خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، در پاسخ به حکم فقهی سقط جنین در نگاه مراجع تقلید گفت: در نظر مرحوم آیت الله بهجت نظر اهل خبره مطرح است که متخصصین متعدد سقط جنین را تجویز کنند تا مجوز صادر شود و صرف قول یک نفر نمی تواند حجت باشد؛ در نظر دیگر مراجع نیز سقط فقط جایی جایز است که اطمینان حاصل شود هم برای مادر و هم برای جنین خطر مرگ وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار سقط جنین در کشور بسیار بالا است، افزود: پشت پرده غربالگری مشکوک است زیرا به نظر می رسد مقاصدی در این قضیه وجود دارد؛ سال ها قبل در پروژه کنترل جمعیت مخفیانه زنان را عقیم کردند که طبق اعترافات برخی از پزشکان هر پزشکی که بیشتر عقیم کند جایزه دریافت می کرد؛ چه دستی پشت قضیه بود که نسل شیعه را در ایران کم کرد معلوم نیست؟

کارشناس احکام حرم حضرت معصومه ادامه داد: عده ای مأموریت داشتند نسل شیعه را کم کنند و الان گناهشان را گردن نمی گیرند و از سازمان بهداشت جهانی نیز جایزه دریافت کردند؛ به یکباره طرح غربالگری آمد و از وزارت بهداشت به مجلس رفت و در نتیجه غربالگری را الزام کردند که در دنیا الزامی نیست و شرایطی دارد.

حجت الاسلام فولادی اظهار داشت: در کشورهای دنیا مرسوم است که غربالگری برای خانمی صورت گیرد که اولا جوان نباشد و همچنین مشکل معلولیت و سندرم داون در خانواده های نزدیک وجود داشته باشد؛ سومین شرط غربالگری در بسیاری از کشورها رجوع به مشاور است تا مشاور تأکید کند که این زن مشکل دارد و در آخر اگر زن پذیرفت پزشک مجوز دارد غربالگری را تجویز کند.

وی با تأسف از اینکه غربالگری در ایران الزام دارد، گفت: اگر پزشکی نسخه غربالگری را ننویسد و در آینده فرزندی معلول به دنیا آمد بازخواست می شود و ملزم می شود همه هزینه هایش را بپردازد؛ سه نوبت غربالگری با هزینه های زیاد انجام می گیرد و شرایطی درست کردند که هر خانم باردار ملزم به غربالگری شود و همچنین پزشکان را هم تهدید کردند.

نویسنده کتاب «کاهش جمعیت» ابراز داشت: اگر در غربالگری ها گفتند که جنین مشکل دارد و مشکوک به سندرم داون است توصیه به سقط می کنند و سؤال پیش می آید اگر سندرم مجوز برای کشتن است پس می توان همه کودکان سندرم داون در بهزیستی را به رگبار بست و به قتل رساند؛ این ها را از کجا در آوردید و به چه حقی قانونی کردید؟

وی با اشاره به تست آمینوسنتز گفت: در یک آزمایش بسیار خطرناک آب رحم را می کشند که باعث سقط می شود و عوارض سنگین و هزینه های بالا دارد و این یک جنایت بشری است؛ آمار سقط جنین در سال بسیار بالا است و هزینه های سنگین درمانی به خانواده ها تحمیل می شود و بدتر از آن اینکه کسی عهده دار قضیه نیست.

حجت الاسلام فولادی تأکید کرد: قوه قضائیه و دستگاه های اطلاعاتی باید به مسأله سقط جنین و غربالگری ورود کنند زیرا به نظر می رسد این مسأله امنیتی است؛ آمار بالای سقط جنین و غربالگری که از بالا دستور آن رسیده باید بررسی شود و وزارت بهداشت بازخواست شود و همچنین کسی که این طرح را ملزم کرده معلوم شود زیرا تمام اینها جنایت است.

وی با اشاره به عقیم سازی 3میلیون 800 هزار زن در طرح کنترل جمعیت گفت: به چه مجوزی مقصرین امر بازخواست نمی شوند؛ یک بیل مکانیکی بر روی ریل قطار قرار می گیرد و ساختمانی در آبادان ناصحیح ساخته می شود که منجر به حادثه می شوند و در نتیجه تمام ارگان ها از سران قوا گرفته تا نیروهای محلی به خط می شوند و پیگیری می کنند اما سقط چندصدهزار جنین در سال بسیار بزرگ تر از این دست اتفاقات است.

حجت الاسلام فولادی گفت: جنین نمی تواند از خود دفاع کند و بی دفاع ترین موجود زنده است و اگر اعلام شود در جمهوری اسلامی فقط یک مورد سقط جنین عمدی صورت می گیرد باید همه به خط شوند تا معلوم شود چرا این جنین سقط شده است. حوزه های علمیه و سران قوا باید تکانی به خود بدهند تا این جنین بی دفاع کند به قتل نرسد.

وی با بیان اینکه اکثر جنین هایی که به توصیه پزشک سقط می شوند، سالم هستند گفت: این قضیه بسیار مشکوک است و هیچ یک از این نهادهای قهری و پزشکی پیگیر جدی نیستند و می گویند که در حال تلاش هستیم اما آمار سقط جنین کاهش پیدا نکرده است؛ همه اقسام سقط جنین از قانونی و غیرقانونی آن گرفته تا توصیه پزشکان باید بررسی شود و نباید به این سادگی از این قضیه عبور کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در کشورهای غربی جنینی سقط شود شاید بتوان عبور کرد اما در ایران با این کار سردار سلیمانی های آینده را به قتل می رسند.

ارسال نظرات