۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۱۳۹۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تعیین مشوق های لازم به منظور افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کشور

ضرورت تعیین مشوق های لازم به منظور افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کشور
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت در نظر گرفتن مشوق های لازم به منظور افزایش نرخ ازدواج و فرزند آوری در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشستی که با موضوع جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ازدیاد جمعیت را یک نعمت دانست و گفت: ازدیاد جمعیت و نیروی انسانی همانند ازیاد مال و ثروت است.

وی با بیان این که از نظر دین ازدیاد جمعیت یک فرصت است، افزود: باید از نگاه دینی مسأله افزایش جمعیت را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه ساری با انتقاد از کسانی که با سیاست های غلط خود به دنبال جلوگیری از افزایش جمعیت بودند، خاطرنشان کرد: جمعیت فرصت است و هراسی از آن نداریم و اگر جمعیت در مسیر پاکی، صلح و درستی حرکت نکند جای نگرانی و دغدغه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای کاهش جمعیت بهانه درستی نیست، تصریح کرد: موافق هستیم که باید اقتصاد را سامان داد و بیکاری را بر طرف کرد اما مشکل جمعیت ما در این نقطه نیست.

وی با بیان این که مشکل جمعیت ما فرهنگ غلطی است که در جامعه شکل گرفته است، افزود: این فرهنگ شاخه ای از فرهنگ غرب است که باید تغییر داده شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه انبیاء فرهنگ شرک را به فرهنگ توحیدی، فرهنگ تفرقه را به فرهنگ اجتماعی و فرهنگ ظلم را به فرهنگ عدالت تغییر می دادند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید فرهنگ صحیح دینی در بحث ازدواج را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه ازدواج کردن باید به یک ارزش تبدیل شود، تصریح کرد: باید مشوق های لازم در این خصوص در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش نرخ ازدواج در جامعه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز نگرانی از مسأله سقط جنین در کشور، گفت: باید به این موضوع به عنوان یک معضل مهم نگاه کنیم و ضمن فرهنگ سازی در این خصوص از این معضل مهم جلوگیری کنیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به وضعیت نامناسب خودروسازی در کشور زد و با بیان اینکه این قابل قبول نیست که بیش از چهار دهه انحصار خودروی کشور تنها در اختیار دو خودرو سازی باشد و خودرو را با کیفیت و بی کیفیت تحویل مردم بدهند و مردم هم مجبور به خرید آن باشد و اجازه واردات خودرو را هم ندهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه سیاست خودور سازی باید تغییر پیدا کند و از این انحصار بیرون بیاید، تصریح کرد: باید اجازه واردات خودروهای ارزان قیمت هم داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت در نظر گرفتن مشوق های لازم به منظور ازدواج و فرزندآوری در کشور تأکید کرد و گفت: در حوزه درمانی و بهداشتی باید فضای ارزشی برای تأهل و فرزندآوری باید حاکم شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات