۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۳۶۵۴

اجرای برنامه های فرهنگی «طرح دریا» از سوی طلاب مدرسه علمیه خواهران چالوس

اجرای برنامه های فرهنگی «طرح دریا» از سوی طلاب مدرسه علمیه خواهران چالوس
مازندران - مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس از اجرای برنامه های فرهنگی در قالب طرح دریا از سوی اساتید و طلاب این مدرسه علمیه همزمان با فصل تابستان خبر داد.

خانم زهرا ازوجی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به موقعیت توریستی این شهر و همچنین دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون مسأله شبیخون فرهنگی گفت: امروز جوانان به ویژه دختران و خانواده ها در معرض هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند.

وی، یکی از وظایف حوزه های علمیه در این شرایط را مقابله با هجمه های فرهنگی با ترویج ارزش های دینی در جامعه عنوان کرد و افزود: حوزه با توجه به رسالتی که بر عهده دارد باید در نهادینه سازی تربیت اسلامی جامعه بیش از پیش تلاش کند.

خانم ازوجی در ادامه سخنان خود از اجرای دو طرح تربیت مربی و مشاوره نوجوان و همچنین طرح دریا از سوی مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس خبر داد و تصریح کرد: طرح تربیت مربی و مشاوره نوجوان با بکارگیری اساتید مجرب مرکز مشاوره سماح قم، در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی در حال برگزاری است.

وی هدف از اجرای این طرح را پرورش مربیان و مشاورین نوجوانان عنوان کرد و گفت: این مشاوران پس از گذراندن دوره های مشخص شده در مدارس دخترانه به رفع و تعدیل آسیب های دوران نوجوانی اقدام خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خواهران امام حسین(ع) چالوس در ادامه سخنان خود به حضور گسترده مسافران و گردشگران همزمان با فصل تابستان به این شهر توریستی اشاره کرد و گفت: عدم توجه به تهدید های فرهنگی ناشی از فرصت اقتصادی صنعت توریسم می تواند آسیب های جدی به زیرساخت های فرهنگی و دینی این منطقه وارد کند.

خانم ازوجی با بیان این که متأسفانه عده ای به بهانه بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی صنعت توریسم به بعد ضد فرهنگی این مسأله کاملاً بی توجه هستند، خاطرنشان کرد: باید در کنار بهره گیری از ظرفیت اقتصادی صنعت توریسم، پیوست مناسب فرهنگی برای این بخش تهیه و تدوین شود.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح دریا از سوی طلاب و مبلغان مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در فصل تابستان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با برپایی غرفه های فرهنگی، کودک و مشاوره و همچنین غرفه های کسب و کار در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در همین خصوص با اشاره به این که طلاب و مبلغان خواهر این مدرسه علمیه در غرفه کودک با اجرای برنامه هایی همچون نقاشی، بازی های فکری به آموزش مفاهیم خداشناسی، خودآگاهی می پردازند، گفت: همچنین در غرفه فرهنگی، ایستگاه مطالعه، میزگرد با موضوعات پاسخ به شبهات سیاسی و اعتقادی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت باورهای دینی و بصیرت افزایی اجرا می شود.

خانم ازوجی ادامه داد: همچنین در ایستگاه مشاوره با بهره گیری از اساتید مجرب مشاوره تحصیلی، حقوقی، کودک و نوجوان و احکام به مخاطبان ارائه می شود.

وی، حضور و مشارکت فعال طلاب و مبلغان دینی در برنامه های فرهنگی را موجب اثرگذاری بیشتر این برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی سواحل در فصل تابستان به طور حتم موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این محیط ها خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات