۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۱۴۰۷۱

انتقاد حجت الاسلام فرحزاد از کوتاهی رسانه ملی نسبت به «عید غدیر»

انتقاد حجت الاسلام فرحزاد از کوتاهی رسانه ملی نسبت به «عید غدیر»
کارشناس مذهبی با اشاره به مهجوریت غدیر در میان شیعیان گفت: رسانه از دو ماه جلوتر برای عید نوروز تبلیغ می کند چرا برای عید غدیر کوتاهی می شود؟

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در همایش غدیریان که عصر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: بر اساس آیات و روایات، غدیر از تمام مناسبت های سال مهم تر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) در یکی از خطبه های خودشان سه بار با قسم جلاله فرمودند «خداوند روزی مهم تر از غدیر خلق نکرده است»، ابراز کرد: غدیر از عاشورا و نیمه شعبان مهم تر بوده و احیای آن نیز از اوجب واجبات است.

استاد حوزه و دانشگاه تبلیغ عید غدیر را از حج، زکات و حتی نماز با اهمیت تر  دانست و اظهار کرد: حج مقدمه شناخت امام است، لذا باید معرفی غدیر را در اولویت خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه در سخنرانی ها و مراسمات، غدیر را باید در اولویت قرار داد، تصریح کرد: تبلیغ غدیر را در اولویت خود قرار دهید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ایام و مناسبت های قبل و بعد از عید غدیر خاطرنشان کرد: غدیر را به هیچ عنوان یک روزه برگزار نکنید حداقل ۱۵ روز باید به عید غدیر بپردازید همچنین مناسبت های قبل و بعد از غدیر را در جامعه پررنگ کنید تا به این وسیله ولایت امیرالمومنین(ع) و روز غدیر در جامعه ماندگار شود.

وی با یادآوری اینکه غدیر از دهه فجر مهم تر است، بیان کرد: غدیر مهجور مانده است و اگر کودک شیعی غدیر را نشناسد باید اعتراف کنیم که کوتاهی بزرگی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: هر کس در هر جایی باید برای عید غدیر کوشش و تلاش کند، رسانه از دو ماه جلوتر برای عید نوروز تبلیغ می کند چرا برای عید غدیر کوتاهی می شود؟

کارشناس دینی برنامه سمت خدا با تاکید بر شادی در ایام غدیر اظهار کرد: کاروان های شادی و احیای شعائر در زندگی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و حتی سیاسی ما تاثیر گذار خواهد بود؛ بهترین کاروان شادی پیاده روی در روز عید غدیر در قم از حرم تا جمکران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات