۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۱۴۰۷۳
شرافت در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

فقر حوزه علمیه در انس با ادبیات

فقر حوزه علمیه در انس با ادبیات
شاعر آیینی گفت: حوزه علمیه ما از لحاظ انس با قلم این روزها فقیر است و بدنه عام حوزه علمیه مأنوس با ادبیات نیست.

محمد جواد شرافت شاعر آیینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به روز قلم گفت: مانوس نبودن با قلم از درد انسان معاصر است، که حتی شاعران و نویسندگان جوان نیز با آن روبه‌رو هستند و در واقع از وقتی سرمان را با گوشی ها گرم کرده ایم از قلم و نویسندگی دور شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از نوشتن اندیشه ما است، افزود: فکر پشتوانه قلم است که به تعبیری گمشده انسان امروزی است و باید به این مهم بیشتر توجه و در آن تامل کنیم.

شرافت با بیان اینکه فرزندانمان را املاء نویس بار می آوریم، عنوان کرد: اگر فرزندان ما اهل انشاء نوشتن باشند قطعاً بزرگسالان ادیب و اهل قلم تاثیرگذار خواهیم داشت، فرزندان ما باید بنویسند هرچند به غلط و اشتباه اما باید بنویسند تا در بزرگسالی قلم زیبایی داشته باشند.

داور بخش شعر جشنواره پاسخ برتر با اشاره به انس طلاب با شعر و ادبیات گفت: حوزه علمیه ما از لحاظ انس با قلم این روزها فقیر است و بدنه عام حوزه علمیه مأنوس با ادبیات نیست و این از ضعف حوزه ما است.

وی ادامه داد: در گذشته ادبیات و شعر جزئی از مطالعه روزانه علماء و طلاب بوده است اما امروز به ندرت شخصیت هایی را می بینید که در حوزه با ادبیات انس داشته باشد.

شرافت طلاب مانوس با ادبیات را در تبلیغ و تالیف موفق‌تر دانست و اظهار کرد: باید ظرفیت و فضای انس با شعر و ادبیات را در حوزه‌های علمیه به وجود بیاوریم.

ارسال نظرات