۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۱۴۱۵۱
امام جمعه شهرستان گیلانغرب مطرح کرد؛

«اربعین» تجلی رفاقت مؤمنان

«اربعین» تجلی رفاقت مؤمنان
کرمانشاه ـ امام جمعه گیلانغرب گفت: رویداد بزرگ و گردهمایی اربعین را تجلی رفاقت مومنان و تمرین بسیار زیبایی برای ظهور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در جمع مسؤولان و مدیران، فعالان فرهنگی و متولیان هیات های مذهبی شهرستان گیلانغرب، رویداد بزرگ و گردهمایی اربعین را تجلی رفاقت مومنان و تمرین بسیار زیبایی برای ظهور دانست و اظهار داشت: بسترسازی پذیرایی از زائران اربعین هم اکنون در سطح شهرستان در حال انجام و برنامه‌ای مناسب و مطلوبی در این خصوص در دست اقدام است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب از دیرباز میزبان اربعین بوده است و براساس مستندات در زمان های قبل بزرگان ایل خوشنام «کلهر» سیاه چادرهایی را در همین مناطق دایر می ‌کردند و پذیرای زوار اربعین بوده اند.

حجت الاسلام فاطمی نسب میزبانی زائران اربعین را یکی از افتخارات بزرگ گیلانغرب بیان کرد و افزود: این یکی از برکات است که ما می توانیم آن را احیا کنیم، مردم تشنه محبت بدون چشم‌داشت هستند و اربعین خواستگاه این محبت است.

این استاد حوزه تصریح کرد: ایجاد یک موکب بزرگ در شهرستان به نام شهدای ایل «کلهر» از جمله برنامه های در دست اقدام است و باید از تمام ظرفیت های طوایف شهرستان در این خصوص استفاده شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: راه اندازی مرز سومار در کنار مرز خسروی می تواند نقش کرمانشاه را به لحاظ ظرفیت خوب آن در این زمینه پررنگ تر نموده و موجب تحول و توسعه این استان شود بنابراین همراهی و تلاش هرچه بیشتر مسؤولان و مجمع نمایندگان برای تامین زیرساخت های مرز سومار ضروری است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب در پایان سخنان خود یادآور شد: گردهمایی کمیته های مردمی ستاد اربعین و عتبات عالیات و فعالان فرهنگی در گیلانغرب شکل گرفته و در روزهای آینده شرح وظایف کمیته ها و برنامه های ستاد در شهرستان تبیین و تشریح می گردد./1400/

ارسال نظرات