۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۷۱۴۲۶۰
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی یکی از برکات امام مهدی در عصر غیبت است

انقلاب اسلامی یکی از برکات امام مهدی در عصر غیبت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هدایت قلوب ملت ایران نسبت به انقلاب آن هم در شرایطی که کسی باور به وقوع انقلاب نداشت، یکی از عنایات و الطاف حضرت مهدی علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار مدیران و هیات علمی موسسه آینده روشن که در مدرسه علمیه امام حسین (ع) برگزار شد، به دو نگاه و اندیشه نسبت به ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از برکات امام مهدی (ع) در عصر غیبت کبری است، ابراز کرد: هدایت قلوب ملت ایران نسبت به انقلاب آن هم در شرایطی که کسی باور به وقوع انقلاب نداشت را یکی از عنایات و الطاف حضرت می دانیم.

۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین؛ پیروزی سیاسی و فقهی حقوقی انقلاب اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان جزئیات برگزاری همه پرسی به فاصله یک ماه پس از انقلاب و به دستور امام خمینی (ره) اظهار کرد: انقلاب یک پیروزی سیاسی در 22 بهمن 57 و پیروزی فقهی حقوقی در 12 فروردین 58 داشت.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امام راحل واژه خبرگان قانون اساسی را وارد ادبیات فقهی حقوقی کشور ایران کرد، افزود: کلمه خبرگان را امام از حجت قول اهل خبره گرفته بود و به دستور امام کارگروهی برای توجیه اعلام حوزه برای شرکت در خبرگان رهبری شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تدوین قانون اساسی در شرایط و فضای ابتدایی انقلاب چیزی جز الطاف حضرت بقیه الله الاعظم (عج) نبود، خاطرنشان کرد: امام راحل در راستای پیشروی این انقلاب محتوا سازی حقوقی، بن بست شکنی حقوقی، تشکیل سپاه و بسیج مستضعفین را در دستور کار قرار دادند اما در صدر همه این فعالیت ها لطف امام عصر (ع) همانند خورشیدی بی مثال خودنمایی می کند.

وی با اشاره به موفقیت های نظام انقلاب اسلامی در این عمر چهل ساله خود، اذعان کرد: پیشروی انقلاب با این حجم از دشمنی و کارشکنی نشان از مدیریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در دوران غیبت کبری و دست بسته نبودن حضرت را می رساند.

ولایت فقیه و حکومت دینی در عصر غیبت، الهام گرفته از پیام غدیر است

نماینده مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه و حکومت دینی در عصر غیبت را الهام گرفته از پیام غدیر دانست و اظهار کرد: در غدیر مسأله حکومت برپایه ولایت فقیه گنجانده شده است و شیعه در عصر غیبت با الهام از پیام غدیر حکومت انقلاب اسلامی را شکل داده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دولت و حکومت دینی تصریح کرد: دولت کریمه صرف یک آرزو نیست و برای تحقق آن باید تلاش و حرکت کنیم و اصل این دولت را بپذیریم تا زمینه و بستر آن را فراهم کنیم.

بدون ولایت فقیه نمی توانیم از پشتوانه الطاف امام عصر در سطح مدیریت کلان بهره ببریم

وی افزود: اگر در عصر غیبت از رهبری غایبانه امام برخورداریم در کنار آن به رهبری نایب عام امام یعنی ولی فقیه نیاز داریم و بدون ولایت فقیه نمی توانیم از پشتوانه الطاف امام در سطح مدیریت کلان متنعم شویم.

آیت الله کعبی با اشاره به تقویت حکومت دینی برای رسیدن به حکومت آرمانی مهدوی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در عصر غیبت پنج مرحله انقلاب، تثبیت، دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی دارد و در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه گام بزرگ برای بستر سازی ظهور براساس سنت های الهی است.

اقتصاد دانش بنیان؛ پیش نیاز تشکیل حکومت دینی

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انفال در مسیر ظهور حضرت حجت (عج) نیست، اظهار کرد: امروز دولت تنها نگهبان انفال تعطیل شده است و از آن ها در مسیر ظهور استفاده نمی شود، حوزه در سخت ترین شرایط معیشتی بسر می برد.

وی افزود: اگر بسترها را به گونه ای فراهم می کردند که زمین را مجاناً در اختیار مردم برای کشاورزی، دامداری و هر طرح دیگری قرار می دادند و در مقابل مالیات آن را به دولت اسلامی می دادند قطعاً در اقتصاد مقاومتی خودکفا می شدیم.

آیت الله کعبی یکی از پیش نیازهای تشکیل حکومت دینی واقعی را اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان برشمرد و تصریح کرد: فعال کردن انفال تاثیر بسزایی در اقتصاد مقاومتی می گذارد اما متاسفانه این مسأله مغفول مانده است.

ارسال نظرات