۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۱۴۳۹۳

رادیو غدیر امشب روی آنتن می‌رود

رادیو غدیر امشب روی آنتن می‌رود
مدیر رادیو معارف با اعلام خبر راه‌اندازی رادیو غدیر از ساعت 22 امشب گفت: از اهداف اصلی این شبکه رادیویی ایجاد وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف امروز صبح در نشست خبری که به منظور اطلاع‌رسانی درباره راه‌اندازی شبکه غدیر برگزار شد گفت: این شبکه به دنبال اشاعه فرهنگ امامت و ولایت با توجه ویژه به بحث وحدت است.

مدیر رادیو معارف فعالیت رادیو غدیر را شبانه‌روزی (24 ساعته) از ساعت 22 امشب تا پایان ذی‌الحجه (7 مردادماه) به صورت استدیویی بر روی موج اف ام 95.5 مگاهرتز اعلام کرد و ابراز داشت: با پایانِ فعالیت رادیو غدیر، رادیو محرم کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی درباره اهمیت مسأله ولایت و واقعه غدیر سخن گفت و افزود: نظام سیاسی و مردم‌سالاری دینی ریشه در گفتمان و فرهنگ غدیر دارد.

کاویانی با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اعلام کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران رسانه ملی پیگیری اشاعه فرهنگ و گفتمان غدیر در جامعه است.

مدیر رادیو معارف به سابقه پنج ساله رادیو محرم و سابقه یک ساله رادیو وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: این دو شبکه تجربیات موفقی برای رسانه ملی بودند؛ بر همان اساس، تصمیم بر آن شد تا شبکه غدیر نیز بر پایه مباحث دینی که متولی آن رادیو معارف خواهد بود شروع به کار کند.

وی موضوعات این شبکه را «هویت‌شناسی شیعه در غدیر»، «تبیین جایگاه رفیع امامت در تشیع بر مبنای غدیر»، «پوشش مناظرات پیرامون مبحث ولایت»، «جایگاه غدیر در اندیشه علمای اسلام»، «مباحث ترویجی و جریان‌سازی» و پویش به عشق علی» عنوان کرد.

کاویانی با اشاره ویژه به بحث وحدت و دوری از تفرقه در شبکه غدیر تصریح کرد: برنامه‌های ما در راستای وحدت است؛ پوشش برنامه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در راستای راهبرد استراتژیک نظام یعنی وحدت باشد.

مدیر رادیو معارف درباره هم‌افزایی با رادیو معارف سخن گفت و در ارائه آمار شبکه رادیویی غدیر اظهار داشت: شصت درصد برنامه‌های این شبکه ترکیبی، پانزده درصد نمایشی، شانزده درصد تبیین بر اساس گفتار و نه درصد تبیین با محوریت گفت‌وگو است.

وی مخاطب شبکه رادیویی غدیر را عام توصیف کرد و بیان داشت: سایر شبکه‌ها وظیفه خود درباره غدیر را انجام خواهند داد؛ همانگونه که با وجود شبکه محرم، دیگر شبکه‌های رادیو و تلویزیون به فعالیت خود در اشاعه فرهنگ حسینی ادامه دادند.

ارسال نظرات