۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۷۱۴۷۲۰

جزئیات بدهی‌ها و مطالبات دولت

جزئیات بدهی‌ها و مطالبات دولت
با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده رقم بدهی‌ها و مطالبات دولت به ترتیب به مبلغ یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان و مبلغ ۴۳۷ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس بند( الف) ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اردیبهشت ماه سال 1394 و ماده 3 آیین نامه اجرایی که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، گزارش جامع بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی می‌باید در مقاطع فصلی و سالانه بر اساس آخرین اطلاعات درج شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) تهیه و به مراجع قانونی ذیربط ارائه شود.

از آبان ماه 1394 تاکنون بالغ بر 31 گزارش جامع فصلی و سالانه تهیه و برای ارائه به مراجع ذیربط برای رئیس جمهور ارسال شده است. این گزارش‌ها بر مبنای اطلاعات ثبت شده (بیش از 151 هزار فقره گزارش) توسط بیش از 3500 دستگاه اجرایی (نقطه گزارشگری) و سراسر کشور و مستند به تراز مالی آنها پس از بررسی و پالایش شده و تجربه شده است.

شایان ذکر است بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه فوق‌الذکر تا پایان شهریورماه سال جاری بدهی‌ها و مطالبات دولت بر حسب طبقات مندرج در ماده یک قانون مذکور به ترتیب مبلغ یک میلیون و 162 هزار و 485 میلیارد تومان و مبلغ 437 هزار و 517 میلیارد تومان می‌باشد.

جزئیات بدهی‌ها و مطالبات دولت و شکرت‌های دولتی به شرح زیر است:(میلیون ریال)

اقتصاد ,

انتهای پیام/

ارسال نظرات