۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۷۳۵
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

ائمه جمعه، محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرستان ها باشند

ائمه جمعه، محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرستان ها باشند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ائمه جمعه،محور فعالیتهای فرهنگی و دینی باشند و باحمایت از روحانیت به دنبال شناسایی و برطرف کردن مشکلات مردم و دستگاه ها باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار ائمه جمعه مراکز شهرستان های استان اصفهان با بیان اینکه کار فرهنگ دینی به عهده روحانیون است، گفت: ائمه جمعه با نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی، دینی و جهادی طلاب و روحانیون در هر شهر، تلاش کنند تا محور این فعالیت ها باشند و این فعالیت ها به صورت مستمر و در مسیر صحیح انجام شود، مبادا ظرفیت های ارزشمند فرهنگی شهرها مغفول بماند.

وی افزود: به ائمه جمعه توصیه می کنم که به جای اینکه در خطبه نماز جمعه، مسئولی را بکوبند، شجاعانه در مقابل آن فرد، به او تذکر دهند و او را هدایت کنند، برخی از مشکلات با تذکر ساده برطرف می شود و نیازی به بیان در خطبه، نیست.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه هیچ یک از ما شیعیان مبادا به بهانه شفاعت اهل بیت(ع) خطا و اشتباهی داشته باشیم و گمان کنیم که بخشیده می شویم، تصریح کرد: امام باقر(ع) می فرمایند «به خدا سوگند ما از جانب خدا امان نامه اى براى شما نداريم و ميان ما و خداوند خويشى نيست و ما را بر خدا حجتى نباشد و جز با طاعت به خدا نزديك نشويم. پس، هر كدام شما كه مطیع خدا باشد، ولايت ما به او سود رساند و هر كدام از شما كه خدا را نافرمانى كند، ولايت ما برای او سودی ندارد، واى بر شما، غرّه نشويد! واى بر شما، غرّه نشويد.

وی با گرامیداشت عید سعید غدیرخم گفت: امام صادق(ع) می فرمایند اگر امیرالمؤمنین علی(ع) خلق نمی شد، کسی هم کفو حضرت زهرا(س) پیدا نبود؛ این روایت عظمت آن دو بزرگوار را می رساند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات